Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 1 februari 2010

Kall måndag...

I fredags kom Daniel hem från Stockholm.
Tåget skulle avgå kl 19.00 men det blev 3 timmar försenat så vi hämtade honom på centralen kl 3.00.

Vi har tagit det väldigt lugnt i helgen.. jag blev dunderförkyld igen efter Storstansresan och har inte orkat nåt!!
Idag har jag fått hjälp av äldsta sonen med att storhandla... det var tomt i alla skåp!

Daniel är oxå jättedålig, hans halsmandlar är så stora så de syns på utsidan av halsen :(
På onsdag börjar han sitt jobb här i stan, på restaurang Logen (uttalas "Låschen").
Där ska han få jobba under hela Februari månad.... han har fått dispans från Wallmans eftersom de hade så få bokningar under denna månad:)
Daniel blir restaurangansvarig , med allt vad det innebär.
Den 8/2 ska han på jobbintervju i Sthlm... på Sunwing, de behöver en servitör i Spanien f r o m Maj - Oktober.
Vi får hålla våra tummar...

Förra veckan så fick Wilma hjälpa Linus att bära läxböckerna in till vardagsrummet... hon lämnade av boken i hans hand och väntade på en gobit.
Men Linus hade inget med sej att ge henne så han bara berömde Wilma med ord.... då tog hon tillbaka boken som nu låg på bordet, och gick sen in i köket med häftet i munnen.
Där ställde hon sej att vänta på Linus... när han gick till henne så stirrade hon honom stint i ögonen och sa med blicken "Ge mej nåt gott då!!!"
Hon la boken fint i handen och tog sen emot godiset.. nöjd och belåten och glad över att Linus äntligen förstod att man måste få lön för mödan!!! :)

Daniel och jag har byggt ett "utehus" till katten.... den är gjord av en gammal foderhink, en stooor sådan.
Vi klädde den med gullfiber, och satte sedan fast en tjock filt invändigt ovanpå gullfibret.
Det blev sååå mysigt!!
Vi försökte på alla vis att få in katten men han vägra, det slutade med att jag tryckte in honom och se... då låg han helt plötsligt kvar och njöt av värmen.
Nu ska han få vänja sej vid den innan vi sätter den ute på farstukvisten;)

Idag har jag skickat efter sängkläder från Ellos... de var rosa med vita prickar och man fick oxå ett blårandigt set alldeles gratis och ett likadant blått set för 59(?) kr
Ett vitt lakan och 2 vita örngott blev det oxå...
Herrejistanes va' lite sängkläder vi har kvar nu efter att jag rensat ut de gamla och slitna !!
Det saknas oxå en massa handukar och badlakan, men det får bli en annan gång!!

Tomas och jag var på Ikea igår.... då blev det en ny foderhink (därav Mojjes nya lya) och en liten spotlight att ha här ovanför datorn.
Vi drack lite kaffe och Tomas åt världens största räkmacka!!!!!
Jag åt en halv morotskaka....
Det vimlade av folk och vi strosade nog i dryga timmen innan vi gav oss.
Så länge har vi nog aldrig varit inne där...
Märk väl att vi HATAR att gå på Ikea... det är guds straff till människan tror vi!!!
Jag tycker verkligen om deras varor.. men att trängas med folk är inget för mej...men nu har de ju gjort en självhjälpskassa, då går det fort ;)

Arken passade jag på att besöka... kollade in några söta marsvin;)
En av dem försökte para sej med burkompisen ,som var en kanin.. dessutom i fel ände!!?? *S*
Det var ganska sött att se hur han jobba och slet.. medans kaninen låg helt stilla o sov ;)
Inne på Arken skulle jag däremot kunna gå i tiiiiiimmar!!!!
Jag känner på alla koppel, lyfter på alla mysiga hund/katt sängar, kollar på fågelburar och alla dessa äckliga kryp i glasmontrar;)
Mmmm.. vilken mysig affär!!

Imorse när vi vakna så hade vi - 28.4 grader kallt , brrr.
Så pannan har gått varm hela dan.. jag eldar som en galning,men man måste ha koll så att den inte överhettas....
Ikväll blir det korvstroganoff med ris till middag.. Daniels önskemål.

Ha en underbar måndagskväll

2 kommentarer:

  1. Haha va gulligt med Wilma som bär böcker, mot belöning förstås:-)
    Hoppas ni kryar på er från förkylingarna...Isabella har haft en jobbig sak i över 2 veckor nu och idag var hon tillbaka i skolan. Hon försökte gå förra måndagen och kom hem med 2 grader i undertemp...hosta, snora...hua vad jobbigt.
    Hoppas jag klarar mig!!

    Ta vara på dig!!
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Jösses vilken klok hund hon är Wilma...vem har hon fått DET efter??? :-D
    Hoppas ni kryar på er - jobbigt med förkylning igen. Vilka otroligt spännande jobb han får hela tiden Daniel - hoppas det går vägen med Spanienjobbet också!!!
    Ja, igår var jag och snosade..mmmm vilka godingar! Försökte skicka en film till dig igår, men det blev nog för stort! :-(
    Ps. Vilket häftigt akvarium! Jag har matat dem idag, så då behöver inte du! ;-)
    Sköt om er!
    Kraam

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade