Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

lördag 27 februari 2010

Guld, Guld , Guld :)



Ja..vad säger man ;)
Jag är så full av RESPEKT för dessa tjejer.... Det 2:a raka OS-guldet!!!
Vi satt /låg uppe i natt för att stötta Sverige... trött till tusen, men det var det värt!!!!
Gick i säng vid 03.30 ;)

Det ramlar snö på oss hela tiden.. herregud, va kommer allt ifrån?????
Tomas har kallats ut på snöjobb :(
Tråkigt så här på lörda'n men huvudsaken han är hemma till MODO matchen kl 16 !!!

Det blir tv hela dan/kvällen.. hockey och skidor :)
Eftersom vi är så nyttiga, sportar hela dagen lååång , så kommer vi att unna oss ett glas vitt i kväll ;)
Linus blodsocker ligger perfekt fortfarande.. men han fick en känning igår, var ner på 2.9!
Vet inte varför.... han hade 7.1 till middagen, tog sitt Lantus och Novorapid och mindre än en timme senare så sjönk han så mycket!!??
Du Susanne som kan detta...: Finns det alltid en bra anledning till VARFÖR det helt plötsligt blir så?????
Jag har aldrig funderat så mycket över min egen diabetes... den bara finns där, men det blir såååå påtagligt när ens barn drabbas!!!!
Helt plötsligt så kan jag INGENTING om diabetes.......

Vi åt kyckling och ris igår... jag åt några skivor med röd paprika... och vips så hade jag värsta allergi reaktionen!!!
Mina händer blev röda och ömma, det kliade och sved på dem.. de blev prickiga!!
En stund senare började läpparna att strama och kinderna glödde!!!
JAg har aldrig varit matallergiker... varför blir det plötsligt nu (för nån månad sen så reagerade jag på samma vis när jag åt krossade tomater)???!!!
Gamla människan ..
Kanske är mitt motstånd körd i botten???
Det har varit några tuffa månader sen förra våren.... mammas cancerbehandling, min operation , bäckensmärtorna är /har varit grymma , mammas återfall och död, och nu då Linus.. blir sjuk i Diabetes!!!!
Kanske orkar man inte hur mycket som helst?!
Men men.. man får inte mer än vad man klarar av.....

Joakim ska iväg på LAN.. Linus har en kompis här och Daniel kommer hem efter jobbet ikväll.
Så ser det ut för oss.. hur har ni det ikväll???

Hur som helst.. ha de BÄST !!
Stor KRAM

4 kommentarer:

  1. Mannen hinner nog hem eftersom Modo har sen match idag :)
    Vad läskigt när det blir så där med blodsockret. Susanne har säkert nåt bra svar, hon är ju lite av en expert på det där :)
    Ha en fin kväll vännen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Han hann hem.. jag trodde att matchen börja 16 !
    Ser bra ut.. MODO leder med 3-1 ;)

    Ha en superkväll du me' :)
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Min vän, (om det är nu mej du menar ;) )om det hade varit så lätt att säga varför det blir som det blir så hade allting varit tipp-topp. Dottern har alltid varit kost/mat intresserad och räknat , fetter, GI, hit och dit, sonen har aldrig brytt dig, ätit allt som kommit i hans väg. Dottern hade ett HbA1C på 10,1 sist och sonen 6,9...lite skillnad. Men vad beror det på???!!!
    När man trott att allting var bra så svänger det...en känning och vips en rekyl, sockret svänger som en pendel.
    Oj, nu skulle jag stötta dej men nu lät denna kommentar inget uppåt direkt....
    Ps. har du mitt tele nr? Om du vill prata så kan du ringa mej...kanske inte vi kan lösa all världens problem men ibland så behöver man bara vräka ur sig! D.s
    Kramar i massor til er!

    SvaraRadera
  4. Oj, jag glömde: (i all uppståndelse)
    Sv. dottern ska vara i Malawi i tre veckor genom skolan. Ett arbete genom skolan.
    Kram igen

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade