Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 4 februari 2010

En enkel torsdag...

Jaha.. så var det redan torsdagskväll då..
Oj oj oj, veckorna bara rinner iväg!

Igår var min pappa och hans Siv hos mej på morgonen.
Vi hade stämt möte med en man som samlar på gamla leksaker ..
Nu fick vi äntligen "fingrarna ur" och bestämde oss för att sälja iväg dem , det var lite av varje, Barbie, mm mm ...
Gubben gav 800 kr för rubbet... förmodligen har vi blivit lurade, men vi har varken kunskap eller intresse av att söka "rätt" köpare.. ville bara bli fri dem!!
Och det blev vi...:)

När vi satt och drack kaffe så ringer svärmor, svärfar har hamnat på sjukhus för hans höftledskula hade hoppat ur skålen (han opererade in en ny kula för 12 år sen).!!!
Stackars gubbe.. vilka smärtor...
Ambulansmännen gav honom STORA doser morfin innan de la honom på båren.
Han blev sövd på sjukhuset och de la höften tillrätta igen.
Idag fick han komma hem....

På eftermiddagen var jag med Linus till Vårdcentralen... där upptäckte de att han har Hälsporre på höger fot och en begynnande på vänster.
Läkaren var lite "sisådär" så jag kontaktade en Naprapat som gav oss en tid den 9/2.
Då ska de ge laserbehandling... + utprovning av skosulor som ger stöd.
Tack och lov så kanske det äntligen går över...

Igårkväll åkte vi till svärmor för att skotta .
Vi blev bjudna på middag och jag hjälpte svärmor att ringa sjukhuset.
Vi visste inte vilken avd han hamnat på ... men vi hittade honom tillslut.

Idag har jag städat... det är ju torsdag;)
Det tar 45 minuter att damma, dammsuga och skura golven *S*
Joakim bor ju på övervåningen så den sköter han om... en gång i veckan så gör han detsamma som jag.
Linus bor ju längst ner.. så då sköter han om den våningen;)
Jag bakade en kaka oxå.... den rasade ihop helt och hållet???
Men den blev god;)

Jag har saknat mamma idag.... vissa dar är verkligen skitjobbiga!!!


Det vackraste ordet:

Det vackraste ordet jag vet är Mamma.
Det är lent som sammet, som välling på kvällen.
Det är som honung,varmt som tårarna som droppar på min kind.
Det är som musik.
Det är som glädje.
Det är allt jag behöver.
Mamma,Mamma - Jag ropar det högt, jag viskar det tyst.
Jag säger det ofta...
Jag tänker på det jämnt...
Mamma - du förlåter,du glömmer , du låter udda vara jämnt.
Det vackraste ordet är .. inte Älskling eller Förlåt!
Det är bara.... Mamma
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Denna dikt hade min mamma som tröst när hennes mamma, min mormor, dog.
Nu har jag den som tröst.....
Det börjar hända konstiga saker i mitt huvud!!!
NU.. börjar verkligheten komma ifatt mej... och det är NU som jag inser att jag är utan henne , för gott!!!
Ibland tittar jag ut på altanen, beredd på att se henne stå där och vinka, jag blir lika besviken VARJE gång .... hon finns inte mer!!!!
Jag vet att jag inte kommer förbi sorgen... måste sörja.
Men nu börjar det kännas otäckt.... verkligheten är inte trevlig längre!!!

5 kommentarer:

  1. Hej Millan!
    Säkerligen grundlurade på leksakerna...Men nu är ni av med dem så de kan glädja någon annan.

    Gott med hopsjunken kaka - smaskigt:-)

    Sorgens svarta ansikte...man kommer inte undan..svårt, tufft, jobbigt...mycket vacker dikt!! Själv klarar jag inte av att ta bort min systers telefon nummer i min mobil eller hem telefonen. Blir för deffenitivt. Hon finns med mig varje dag, jag pratar med henne. Så länge jag kan tänka på henne (även i hjärtat) så finns hon anser jag, finns med mig även om hon fysiskt är borta. Då blir jag inte lika ledsen.

    Tröstkramar Jeanette

    SvaraRadera
  2. Nu är fiskarna helt mätta och sprickfärdiga :))
    Men oj stackars svärfar !

    Jisses så duktig du är med städandet för mig räcker det med dammsugning och bara det tar 20-30 min för endast undervåningen :( och skurar jag inte ens ,,F-n hur mår jag egentligen ???

    Saknaden efter din mor förstår jag är sååå jobbig.
    Mina lever men som du vet ingen kontakt ,,,den jag saknar vinkar i sitt fönster är min Mormor...
    Hon var mera min mamma,,, fast bara i mitt hjärta.
    Önskar dig plåster min vän .Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittade till mej!

    Det är inte roligt med hälsporre...stackars pojke. Själv gick jag med hälsporre i flera år innan jag sökte hjälp. (mina arbetskamrater stod inte ut med mej till slut...) Jag gick till en ortoped som gjorde sulor. Det går inte att förklara vilken smärta som man har! Sen tar det en himla tid innan den ger med sig...

    Klart att vi ses den 21/2 :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin dikt Camilla...man kan ju bara gå till sig själv så förstår man att det är jobbigt...
    Hoppas det löser sig för Linus och hälsporren!
    Klart att kakan blev misslyckad - den kände nog att du innerst inne inte skulle äta den! ;-)
    Önskar er verkligen en fortsatt trevlig helg!
    Kraam
    Ps. Du är såå j-a snygg på kortet Camilla!!! Fast du är ioch för sig ALLTID snygg...

    SvaraRadera
  5. Oops... jag tänkte inte på det sättet vad gällde kakan:)
    Mer som så : - "Måste testa om den verkligen smaka lika illa som den ser ut?!"

    Oj... man tackar!!
    Du gör mej generad;)

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade