Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 16 februari 2010

Diabetes

Hej alla goa vänner ...

I lördagskväll kom Linus från em kompis och klagade på att han var törstig hela tiden och kissade "stup i kvarten"... Jag är ju diabetiker och förstod att nu är det illa :(
Kollade med sockermätaren och hans blodsocker var då så högt så mätaren inte kunde ta emot hans resultat... dvs ÖVER 33,3 var det!!!!
Det ska ligga på 5.....

Så ...vi fick åka in på akuten och hamnade direkt på barnkliniken och där är vi ännu!!!
DEt blev insulindropp och massor av blodprov!!
Linus är jätteduktig coh började själv ta sina sprutor idag.. min lilleman är såååå jäkla tapper!!!!
Vi måste stanna kvar denna vecka och om vi har tur så åker vi hem över helgen på permission och sen tillbaka nästa vecka igen.

Ikväll har vi kul... ;)
Jocke , Daniel , Tomas , MArie och Christer är här och hälsar på... De spelas biljard, tvspel, keeboard , det är ett jäkla liv här nu :):)

Tomas kommer tidigt på morgnarna och stannar hela dagarna för vi ska utbildas tillsammans med Linus... vi har tyr som redan kan en del.. Linus har ju levt med min diabetes sen han föddes!!
Men det är ju helt annat att se på sin mamma som tar sprutor .. till att själv behöva ta dem 5 gr per dag!!!
Men han klagar inte...

Det är mycket att ta in för en tonårskille....
Allt blir ju annorlunda.. hela livet blir omkullkastat!!

Nu vet ni varför jag inte varit och hälsat hos er på länge..
Men så fort vi kommer hem så kommer jag tillbaka ;)

Ha de bäst...

9 kommentarer:

  1. Neeej, vännen vad tråkigt att han har fått diabetes.
    Jag visste inte att du har diabetes. Då sitter ju du med en massa kunskaper och erfarenheter som kan komma väl till pass nu.
    Förstår att det är tufft i den åldern men han verkar ju hantera det bra. Jag hoppas att det går bra för honom, och för er. Det blir ju en "kris" för hela familjen när någon blir sjuk.
    Sköt om er och styrkekramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken chock! Vilken tur att du hade verktygen och kunskapen som fick honom till sjukhus så han fick hjälp direkt!!
    Kan det debutera så från en dag till en annan?
    Fantastiskt vad duktig han är som klarar av sprutor så snabbt! Otroligt och jag hoppas allt flyter på fint nu för honom och er.
    Bamsekramen Jeanette

    SvaraRadera
  3. Nääää....nu har ni det tufft :(
    Tänker på er!
    Jag har själv två barn med diabetes, pojken som nu är 21 fick det när han var 2 år och flickan som nu är 18 som fick det när hon var 4år.
    Kan inte säga annat än att jag tänker på er jättemycket! <3
    Bamsekramar till er!

    SvaraRadera
  4. Det låter bra att det går bra för er och sonen...
    Tråkigt med utställningen men det kommer fler framöver :)
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  5. StyrkeKramar vännen och Linus .
    Jag vet hur enkelt du tänker om det;) och sonen är under dina vingar :))

    Låter bra med minisemester ;) Maten lagad (kanske inte det godaste;) Vänner och massa mamma och pappa tid ;)
    Isch för att sova på Gästsängen :((
    Tur era söner håller ställningarna hemma ;)
    Annars får du skicka dom med express ner hit :))
    Kram hörs snart igen .

    SvaraRadera
  6. Tittar in och lämnar lite "jagtänkerpådig" kramar.

    SvaraRadera
  7. Ville bara ge en en fredagshälsning!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Skickar massa kramar till er allihop! Duktiga Linus!!!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade