Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 26 februari 2010

Mysfredag

Fredag.. Härligt!!;)
Vi har inga planer för helgen, bara mysa och ta det lugnt!!
Ikväll är curlingfinal, Annette och Catrine som spelar är från Härnösand ..Catrine gick i min parallellklass , det är lite kul att sitta och se dem på Tv i OS !!!
Fram med flaggan ... (hockeyförlusten är glömd ;) )

Igårkväll efter middagen så kom Linus på att han ville åka slalom...
Han ringde en kompis och vi skjutsade dem till backen!
Innan vi åkte så fick han lov att fika ordentligt och fylla på reserver så att han inte skulle få en känning...
Egentligen ville vi inte att han skulle åka ,redan.
Men vi sa inget till honom för vi var lite rädd att han inte skulle våga om vi stoppade honom nu!!
Istället så pushade vi honom , och vi ringde och påminde honom att ta blodsockret och att fylla på med en kexchoklad.
När han kom hem hade han värde på 8,7... helt perfekt!!!
Jag var upp kl 2 och kollade hans socker.. då hade det stigit till 13, men i morse så var det normalt igen... 4,9!!
Det var den första utmaningen av många ....att se fram emot ;)

Idag snöar det.. tätt tätt!!
Men bara -7 grader kallt... så nu blir det till att GÅÅÅÅÅ med hundarna ;)
Igår gick Linus och jag i skogen med tjejerna... Wilma var som en valp, hon skutta och hoppa, käka snö i farten och åkte kana på ryggen utför en backe !!! *S*
Linus gömde sej för dem och de fick pulsa i djupsnön innan de hittade honom !!
De älskar SÖK.

Ikväll blir det Let's Dance.... Solsidan och strax därefter blir det FINAL!!!
Alla barnen ska vara hemma ikväll.. ;)

Jag önskar er en fantastisk fredag... var rädd om varann och njut av livet!!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att släppa taget om de små liven...jag tror ingen förstår vår (diabetesföräldrars) oro! Man vill helst att alla dagar ser likadana ut för då vet man hur sockret ligger. När de gör någonting annorlunda så svänger det och då på natten, gärna vid 4-tiden.
    Jag ska släppa iväg min dotter till Malawi...gissa hur mina nerver är!!!??? Men man måste, inte bara för sin egen skull utan för deras skull också. Men hur lätt är det på en skala?
    Kram och ha en härlig käll.

    SvaraRadera
  2. ....kväll...skulle det vara :)

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade