Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 8 mars 2010

Stora stygga Vargen!!

Ny vecka..
Sportlovsveckan;)
Det är mysigt att ha grabbarna hemma.

Tomas och jag gick med tjejerna i skogen.. jag kände en konstig/äcklig lukt och hundarna gjorde nog detsamma.
Vi blev lite nyfikna och när hundarna såg att vi skulle undersöka saken så drog de iväg... Vi plumsade i lårhög snö säkert i 100 m .
Lukten blev starkare och starkare :(
Tillslut så hittade vi ett slaget rådjur.. och VARGSPÅR!!!
Rådjuret hade inte legat där så länge... det var bara magen som var urplockad!!!
Resten var intakt... Stackars lilla krake.. han måste ha kämpat som en dåre, med denna djupa snö så hade han inte en chans:(

Så .. nu är det färdig gått i skogen!!!
Förra året hittade jag oxå ett slaget rådjur (kanske var jag en spårhund i tidigare liv*S*) , då dokumenterade/fotade jag allt.. och tillslut så hittade jag vargspåret!
Jag gick inte i skogen på hela vårvintern...

Vi har +6 grader idag.. snön har rasat från taket och det känns som hopp om livet ;)

Linus och jag börjar bli förkylda.. Linus har svullna halsmandlar och känner sej hängig!
Detta behöver inte han nu... vi håller ju fortfarande på att ställa in insulinet och med en infektion i kroppen så blir det svårare!!
Men men.. lika bra att ta alla utmaningar på en och samma gång ;)

Jag önskar er en underbart ljuvlig dag..

3 kommentarer:

  1. Stackars lilla rådjur!!
    Jag förstår att det känns läskigt att gå i skogen, så känner jag här, när man vet att det finns björn. Fast nu är det lungt för nu sover dom :)
    Hoppas ni piggar på er snabbt.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Fy så otäckt med varg inpå knutarna.
    Det är samma här. Man vet snart inte vart man ska gå. Och när Trine var borta i 2 timmar för ett par veckor sen höll jag på att bli tokig.
    Jag såg värsta scenerna framför mig.
    Men plötsligt så stod hon bara mitt framför mig och vifta på svansen. Man vet inte om man ska bli arg eller glad. Fast man blir ju glad så klart. Jag hade pulsat i djup snö i två timmar
    och ropat och ropat. Jag var tjutfärdig.
    Nu har jag inte hört någon som har sett vargen på länge, så jag trodde att den hade stuckit härifrån. Tills idag fick jag sms från syrran och hon hade sett vargspår på vägen utanför sitt hus. Fan också då är han ju kvar i trakten.
    Det är väl bara att ha uppsikt över hundarna och Trine får gå i koppel....
    Det blev en lång kommentar,
    Ha det kram Anne

    SvaraRadera
  3. Hua, vad rädd jag hade blivit om det varit jag som gått i skogen och sett allt det!!!!

    Låter som förkylningen som drabbade mig för ngn vecka sen...den slog mycket på energi nivån och började i halsen innan det bröt ut.
    Hoppas det ger sig snabbt!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade