Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 22 mars 2010

Coola Wilma

Veterinärbesöket gick jättebra.
Wilma behöver inte penicillin, men fick däremot en antibakteriell "smörja" som ska läggas på 2 ggr/dag.. det svider ordentligt, men det fixar hon .
Han fick även kolla på knölen på tandköttet, först trodde han att det var en tumör (mina ben vek sej nästan) , men när han hörde att den suttit där i över 3 år så ändrade han sej... jag minns inte vad det hette men vi ska bränna bort den hos honom vid ett senare tillfälle...Skönt!!

Hm.. "lilla" madame Wilma ställde sej på vågen... den visade 35,9 kg!!
Tänk att det är såå svårt att få henne lättare!?!?
Hon ser bra ut.. tycker jag... men jag är ju ganska partisk ;)
Veterinären sa inget om hennes hull... tack för det!!
Duracell kaninen, Ebba, väger 30kg ;)

Idag ska jag träffa kompisen Marie... vi ska fika på stans bästa cafe' .. det blir en STOR latte till mej !!!
Då blir det fest....
Jag nöjer mej sååå med det lilla;)

Jag hoppas verkligen att Daniel hör av sej idag... nu saknar jag honom, har inte pratats vid sen i fredags;)

Solen skiner.. det är såå varmt och gott mot husväggen:)
Asfalten är på väg tillbaka.. och nånstans i tunneln så ser jag äntligen ljuset ;)
Våren är på G!!!

Önskar er en massa härliga vårkänslor... stora som små;)
Ha det allra bäst!!

6 kommentarer:

  1. Stackars Wilma! Så duktig hon är ändå!!!
    Här var det många minusgrader när man vaknade idag...men våren är väl på väg! ;-)
    Sköt om er alla!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Vad bra ,,,men du ? fräste du inte ur med Väteperoxiden ?
    Inte lätt få hunden att gå ner inte ! :(
    Oj ,,usch jag vill inte inse att Plex ha knölar :(
    Jag nekar!!!!
    Måste nog gå till Vet :(((((((((((
    Skönt att Wilma var ok !
    Härliga vårkramar Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det gick bra hos veterinären.
    Åhh, vad gott med latte och fika, mums!!
    I love fika!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad bra att hon fick hjälp!
    Visst saknar man barnen när de inte är runt omkring en?!
    Att få ner hunden i vikt är inte lätt...jag har gett Kiara en Light-säck nu plus extra motion och jag tror minsann att det har funkat!
    Ha en underbar tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Pst...hundar kan få knölar på tandköttet av att en tand från andra motsatta käken gnor mot tandköttet, nöter liksom. Helt ofarligt och de tar bort det enkelt. Låter precis som att det är någon sådan knöl som Wilma har. Dock kommer de ofta tillbaka.
    Tack för intagningsgrattis =) Hihi, är nervös och spänd och hoppas hjärncellerna inte spärras så mkt av min smärta att jag inte kan uppfatta och lagra det som behövs, men jag får ta en dag i taget :-)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade