Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 25 mars 2010

Min sjuka Wilma

Nu är det torsdagskväll och jag är såååå jäkla orolig!!
Wilma mår dåligt.. hon har ont och kan inte koppla av, hon vankar fram och tillbaka och stirrar på mej .
Hon lägger sej ner i 2 sekunder, upp igen, ner och upp hela tiden!!
Hon har 38.8 i temp...
Nu blir det veterinär i morgon igen!!Hon behöver penicillin!!!

Jag känner inte igen henne...
Nu ska jag lägga på smörjan och sen linda om tassen.. bränna ut lite otäcka bakterier!!
Medans jag har skrivit detta lilla så har hon lagt sej /stigit upp igen 7 ggr!!!!!
Det luktar var och hon vill gärna slicka där.. men vi passar henne så hon inte kommer åt det!!

Jag är så ovan att hundarna är sjuka/har ont.. så jag går nästan under av oro!
Tror alltid att sista stunden är kommen....

Nu har jag gett henne smärtpiller...
Hoppas de verkar så hon får sova..

Sov gott ,ni alla!!

3 kommentarer:

  1. Nej men lilla Wilma då, vad hemskt:( Man lider med dem, eller hur?

    Krya på Wilma och hoppas det penicilin hon behöver hjälper fort...fy vad hemskt egentligen:(

    Kram och tröstkram, Jeanette

    SvaraRadera
  2. OJ oJ ojjjj ...Inte bra ...Kolla med veterinären direkt ,,ringer dig.
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Stackarn, de är inte lätt när djuren blir sjuka eller skadar sig. Vi sitter i samma båt. Vår omplaceringshund skadade sitt ben igår o mannen ringer o ringer till veterinären som bara är upptagen. Pust...De här med tassar hade Ebbha för inte så länge sedan, en trampdyna var ett öppet sår. Gick omlindad ganska länge o åt medecin, men allt slutade bra och hon skötte det jättebra så vi slapp tratt. De e elände eftersom de inte kan prata. Hoppas Wilma piggar på sig nu och blir pigger igen.
    Kramiz Anki N

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade