Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

söndag 21 mars 2010

Infektion..

God söndag ..var det ända till jag skulle tvätta Wilmas sår, då känner jag hur det luktar var och förstår ju att hon fått en infektion !!!
Jävlar va onödigt!!
Stackars stackars henne...

Wilma gör ju ALLTID som jag säger..hon har aldrig protesterat!!
När jag plockar fram "trimlådan" så vet hon va' klockan är slagen , det är bara att lägga sej på golvet och låta matte göra det hon måste!!
I dag när medicinlådan kom fram.. så kröp hon under bordet!!!
Alltså.. så har hon ONT på riktigt!!!:(
Tur att jag har första tiden hos veterinären i morgonbitti...
Jag tänker be honom att proppa henne full med smärtstillande, så att hon slipper plågas!!

Hon visar aldrig när hon har ont.. vi som känner henne kan se igenom hennes fasad, men det är svårt för ett "otränat" öga !!
Tänk när de skulle ta blodprov på henne när hon var dräktig , hon vaknade en morgon och kunde inte öppna sina ögon!!!
Ingen vet varför..
Men, då skulle vet.ta prover, .... han stack henne 9!!!! gånger innan jag var tvungen att lägga mej i och ifrågasätta hans provtagningsteknik!!
Wilma är ju lugnet själv ..annars,.. men jag kände och SÅG på henne att det höll på att gå åt pipan.. hon blev tyngre och tyngre . och jag tror att hón hade svimmat om jag inte lagt mej i och talat om för veterinären HUR man ta venprover!!!!
Det är en helt annan historia...
Hon är cool.. men t o m för henne, så kan det bli FÖR mycket!


Idag har Tomas börjat slipa trappen , den var klädd med en grön heltäckningsmatta :(
Isch.. va äckligt!!!
Nu ska det bli en trätrapp med vita vagnstycken !!!
Hela trapphallen ska bli vit nu...

Igårkväll blev vi bjudna till grannen på ost och kex ;)
Vi kom hem kl 00.30.
Finns det bättre än att få skratta av sej ... tömma hela kroppen på en massa skratt som bara bubblar ur bröstet ;)
Jag har träningsvärk idag....

Pappa och Siv var hos oss på förmiddagen... de njuter nu när de placerat pappas hund i en annan familj.
Tuffa trivs som fisken i vattnet :)
Och pappa oxå...
De åker på båtresa nästa vecka, sen drar de ut med den nyinköpta husvagnen!!
Härligt att de tar tillvara på varann och livet (de träffades i somras, och sen dess är de ett par!!;) )!!!
De är supergulliga med varann och jag tycker sååå mycket om henne!!
Det lyser i deras ögon när de ser på varann..
Pappa är 68 (en ung version av dessa siffror *L*) och Siv blir 65 i år!!

Jag önskar er en härlig fortsättning på dagen!!

1 kommentar:

  1. Men stackars lilla jycke...hoppas att hon får pencillin och lite smärtlindring så hon piggar på sig.
    Kram

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade