Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 24 mars 2010

Mina söta flickor



Onsdagen börjar med strålande sol och jag tittar ut genom skitiga fönster ;)
Ojojoj.. va risigt det känns när det ligger en matt hinna på rutorna, dammet flyger runt i rummen, hundhåren ligger i drivor på golven, det krasar under fötterna av all sand som hundarna drar in... kattens smutsiga tassar har satt spår på soffans nackstöd, blommorna ser dassiga och grå ut....
Mmm.. härligt :(
Är det nån som blir sugen på kopp kaffe hos mej ;)
(inte jag!!!)
Har tagit tradolan och alvedon nu... har jag tur så blir det dammsugning om nån timme, kanske kan skurkäppen göra rätt för sej idag!? ;)

Fönsterna måste vänta tills kylan lugnat ner sej....
Min tanke är att jag ska ställa om Daniels rum till ett Gästrum över sommaren.
Man vet aldrig om nån trotsar all smuts och ändå kommer hit och VILL stanna över några nätter;)
Det vore sååå skoj!!!

Idag ska jag även handla lite mat... Buffe' tidningen hade några nya bra ,enkla recept som jag måste testa.
Jag är lite trött på att använda samma matsedel vecka ut och vecka in ...
Nu blir det nytt;)

Ikväll kommer våra kompisar och uppvaktar våra söner i efterskott, då tänker jag bjuda på fruktsallad och glass...
Det är gott och nyttigt.. och det är ok för Linus att äta detta!
Frukt innehåller ju oxå socker.. även om det är "NYTTIGT" socker så höjer det ändå blodsockret...

Wilma återhämtar sej bra..
Hon tycker ju att smörjan som ska på tassen 2 ggr/dag är lite otäck.. men hon finner sej i det och vet att det måste göras , så hon står tålmodigt kvar vid mej medans jag gör iordning topsen..... Ebba.. däremot, hon sticker och gömmer sej !!! så fort jag tar i medicinlådan !! ;)

Hon har aldrig blivit drabbad av nån behandling som kommit ur den lådan... ändå har hon känselspröten ute och känner på sej att det är nåt otrevligt!!
Igårkväll när jag började trixa med geggat så såg jag i ögonvrån hur Ebba blev ca 30 cm hög och hon RANN ut ur köket... jag tänkte inte mer på det förrän Tomas ropade att jag skulle komma ut och titta på MIN tuffa hund... Ebba hade klämt in sej mellan all bråte som blivit nu när vi slipar trappen, hon satt på ett trappsteg som hon nätt och jämt fick plats på (just där trappan svänger blir det ju sååå smalt);)
Ena benet hängde ner och hon gjorde allt för att inte ramla ner.. och när jag kom dit så såg hon ut som 7 svåra år och lika många olyckor :)
HOn stirrade mej i ögonen och sa : Husse hjälper mej.. du kommer inte åt mej!! ;)
Härliga hund....

Ha en underbar dag.. med sol ,värme och härliga vårspratt i bröstet;)

9 kommentarer:

  1. Buffe tidningen har jag inte hunnit kika i än, men du får gärna meddela om det var något bra recept som du testar. Du får liksom vara min försökskanin. Himla bra upplägg tycker jag! Då slipper jag ju laga något i onödan som kanske inte är så gott, moahahaha
    Kram

    SvaraRadera
  2. Till Carina : Det som jag gjort idag är Potatissallad (ärtor, rödlök, senap, rödvinsvinäger, olja och honung. Salt och peppar... och kokt varm potatis, till det blir det korv;) )
    Jag har ännu bara smakat på "dressingen" och den är görgo!!:)
    Resultat komemr i morgon...

    SvaraRadera
  3. Millan, tapet bilder finns på din mail :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag kommer !!!
    Åhh vad gött krypa ner i ett eget rum !

    Vet du jag har idag haft hjärngympa med min pappa,,,så jag ser stjärnor nu ! Är helt slut !
    Ringer någon dag ,kram...

    SvaraRadera
  5. Vad är det de säger? "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, ha förlåt... ;)
    Jag visade mina brudar inlägget i morse och jag har aldrig sett dem så klarvakna någonsin!!!!
    Det kan nog tänkas att det blir våfflor med grädde och hjortronsylt idag...
    (känner du igen bilden till vänster på min header? Den var på framsidan på julnummret av GN *säger hon stolt*)
    Ha nu en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. ähum... få se nu.... va är "headern" för nåt??
    Om jag försöker tänka logiskt.. är det din framsida på bloggen.. en massa härliga golden,
    den till vänster gräver... är det den du menar??!?
    Du förstår.... jag klarar inte (data)-språket så bra ;););)

    Jag hittar inte min Gn heller......
    Hmmm, typiskt!!

    SvaraRadera
  8. Ha, vad du är härlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, bilderna längst uppe på sidan är den jag menar.
    Men jag fick iallafall skryta lite *säger hon stolt igen*
    Kraaaaaam! <3

    SvaraRadera
  9. Jaaaa..jag förstår att du är stolt!!
    Skryt på du bara...;)

    Sov gott

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade