Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 26 mars 2010

Kl 8 i morse så var vi hos den mest udnerbara av veterinärer (samma som i måndags)... Wilma fick 2 sprutor, en med antibiotika och en med smärtstillande och febernedsättande direkt.
Jag åker snart till stan igen för att hämta ut medicinen..
Han såg att det var lite gegga i såret..
Wilma är fortfarande orolig... vet inte vad hon vill!!

Jag ska oxå till stan av en annan anledning... Tomas och jag äta lunch på Murberget!
Ett superfint museum.. med underbar lunchrestaurang;)

Igår var Linus på återbesök till Barnmottagningen.. han ska få testa att använda pump:)
Han blev jätteglad..jag och Tomas är mer skeptiska?!
Är rädd för detta att inte ha koll... tänk om slangen åker ur och han vaknar på morgonen med syraförgiftning???
Blodsockret ligger mellan 5-7 hela dagen ;)
Han har inga känningar (förutom igår när det blev fisk till lunch och han kunde bara inte äta )Jag har talat om för honom att han måste sänka dosen när det serveras fisk..men han glömde det...Det är lätt gjort ;)
Och ingen större fara..
Han har ju bara haft diabetes i ca 6 veckor och allt fungerar så pass bra ändå!!
Oro finns alltid.. och allt det spontana har försvunnit!!
Men totalt så tycker jag att det går bra..

Nu ska jag trampa på min cykel.. duscha och åka till stan..
Ha en härlig fredag..
Stor kram

2 kommentarer:

  1. Lovely blog for lovely foto golden
    Greting from Belgium
    Louisette +2 golden :Primrose' s Dream cerise + Zitablue du Bosquet Mignon.
    http://blog;seniorennet.be/louiette/
    Blog golden retriever Louisette

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara säga: ge pumpen en chans!!!! Mina ungar kan inte tänka sig att använda sprutor igen!!!
    Och vad bra att Wilma fått hjälp, hoppas att det blir bra nu!
    Hoppas din helg varit bra!
    Kram

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade