Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 5 mars 2010

Närkontakt

Oj oj oj..
När Linus och jag tog med hundarna till skogen igår, så fick vi oss en redig chock:)
Ebba och Wilma sprang före oss.. och rätt vad det är så kommer Ebba springandes MOT oss, och bredvid sej så har hon ett RÅDJUR!!!
De springer sida vid sida och Wilma kommer efter dem.. bägge hundarna viftade på svansarna och Ebba såg överlycklig ut över att ha funnit en ny kompis ;)
Stigen vi stod på är ca 40 cm bred med meterhöga snödrivor på sidorna så Bambi har ingenstans att ta vägen.... Jag böjer mej ner för att få stopp på Ebba när hon ska passera mej.
Ebba ,Bambi och jag ska samsas på dessa 40 cm.. så när jag får tag på Ebba så nuddar min mössa i rådjuret!!!!!!
Linus blev tvungen att hoppa åt sidan.. annars har det skärrade rådjuret krockat med honom...
SOm tur va så visade mina hundar sej från sin bästa sida... jag ropade NEJ till dem och de stannade, tittade efter Bambi som nu sprang på vägen vid vårt hus, och sedan kom de till oss och vi kunde fortsätta in i skogen.
Det kom en kvinna på vägen (ingen jag känner) och hon såg hela situationen.. jag blev rädd att hon skulle anmäla mej för lösspringande hundar.
Hon log lite knepigt åt mitt håll... men som tur är så hade jag vittnen på vår gata som såg att jag hade kontroll på tjejerna!!!!
Jisses... vi pratade inte om annat under hela kvällen :)

MODO besegrade Linköping med 8-0 ;)
Göttans!!!!

Ang. det övernaturliga...
Jag har "föraningar" och ser ibland det som ingen annan ser.
Men mest är det min känsla av att nåt ska hända som tar överhanden!!
Kan ta ett vidrigt exempel:

Sommaren -97
Vi var på väg hem från svärföräldrarna, de skulle till Danmark på semester i 2 veckor , så var till dem för att önska trevlig resa och säga Hej då!
När vi kommer ut på e4 an så får jag en väldigt olustig känsla... jag säger till Tomas: Antingen tappade vi nån nära nu.. eller så kommer nåt att hända, någon dör eller ska dö!!
Tomas blev illa berörd .
Jag mådde lite dåligt och tyckte att hastighetsskyltarna vid vägen var svarta!!
Kanske blir det en olycka, sa jag... där nån dör!
Min känsla försvann efter ca 10-15 minuter.
Prick på dagen.. 2 veckor senare sitter vi hemma med våra vänner på altanen.. telefonen ringer och det är Tomas lillasyster.... Hon är på sjukhuset , hennes 23åriga pojkvän har kört ihjäl sej på motorcykeln!!!!
I en korsning vid en hastighetsskylt!!!

Min pappa ser saker... jag har ,precis som min mormor, föraningar, min farfar var med om de mest underliga saker som jag inte tar upp här.. då skulle ni tro att jag var spritt språngandes galen :)
Det Daniel upplevde för 2 helger sen tar jag inte heller upp... för hans egen skull!!
Men jag kan säga att han träffade nån/nåt på sitt jobb som inte var snäll!!!!!
Det kom då fram att fler varit med om otäcka saker där.. men inte sett och känt det som Daniel blev utsatt för!!
Så... det finns i släkten!!

Joakim var ca 6 år när han frågade mej varför jag varit på hans rum på natten och städat i leksakshyllan???
Jag sa inte så mycket , ville inte skrämma honom, men jag frågade vad jag hade på mej... "Inte vet jag... nån typ av röd morgonrock, har du en sån"?
Till saken hör ..att min morgonrock var vit/marinblå... vi bor i mormors hus och hon hade en röd morgonrock :)
Min älskade mormor .. såg nog till så att barnen hade det bra!!! :)

Jag skulle kunna berätta huuuur mycket som helst.. min första upplevelse hade jag när jag var 9 år!!
Då.. mitt herrskap blev jag rädd!!!!!

Idag firar vi vår 16 åring.. Joakim fylelr år idag;)
Vi upptäckte igår att han vuxit om sin pappa;)
Och Linus är längre än mej nu.. så nu är jag minst i familjen !!
Vi sjöng och bjöd på frukost på säng i morse... han önskar sej BARA pengar så det fick han :)
Ikväll kommer hela tjocka släkten, det blir kul att få träffa alla!!
Bakade en tårta igårkväll och nu ska jag påta ihop den andra:)

JAg önskar er en alldeles otroligt bra dag...
Den bästa efter igår:)
Fyll inte livet med år.... ge liv åt åren istället :)

Kraaam

5 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till din 16-åring!!
    Matchen igår var ju bättre än bäst!! Hoppas på repris i morgon :)
    Ha en trevlig fredag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken spännanden läsning!!! Vill höra mer, blir helt fascinerad av sånt!
    Ha en underbar helg! Grattis igen till Joakim!!!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Det var intressant att läsa....
    Mer likheter: son som heter Joakim (fast min stavar med c...)GRATTIS på din födelsedag!
    Bra gjort att få stopp på hundarna!
    Visst förväntar man sig att få skäll av mötande människor...alltid!

    SV. Jo, utställning är på G, Piteå....men Kiara blir hemma ;), bara EN hund med. Diva. Håll tummarna för oss! <3
    Kramar i massor!!!!!

    SvaraRadera
  4. Först måste jag säga: Vad synd du inte hade kamera med dig, oh så bara att du har Golden, för de finns ju inget av elakheter i den rasen, bara leka...tur för rådjuret.

    Dina känslor, nja du, här har du en själssyster. De händer inte så ofta "tack o lov" men de händer. Ofta säger jag saker som jag inte själv vet att jag säger förren orden hoppat ur munnen o sen ja, sen händer det. Har berättat om en del i min gamla blogg, när jag höll till på blogg.se, jag bytte ju för de bara krabbade. Men allt finns kvar, har inte tagit bort det. Jag känner både otäcka saker o roliga saker. Typ som när första barnbarnet skulle till. Jag sa vad det var o vilken dag hon skulle födas. Allt stämde. Kan berätta att dagen innan hennes födsel ringde min svärdotter o sa: Du har fel, jag hinner inte föda något barn till i morgon. Allt är lugnt. Men men, på morgonen hände det precis som jag sa.
    Berätta gärna mer, jag trycker sånt här är intressant även om jag mår fruktansvärt dåligt när jag får otäcka varsel.
    Kramiz Anki N

    SvaraRadera
  5. Hoppas att din helg varit bra!
    Min var intensiv men otroligt rolig, både på dagen och kvällen men gudarsskymning så trött jag var på söndagen...
    Sv. resultatet ligger ute men det är väl ett sånt resultat som man inte basunerar ut direkt...Gå in på "nyheter" på min hemsida och klicka vidare...
    Kram

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade