Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 5 oktober 2009

Utmaning

Oops...hade sånär glömt min utmaning som jag fått av Jeanette...
Här kommer lite kortfattad info om mej:

1, Jag föddes 17/9 -70 på Härnösands BB (numera nedlagt).
Vad jag har hört så var jag ett vansinnigt snällt barn, som matade myror och alltid glad.
Vid 1 års ålder fick jag svår astma som höll på att bekosta mej livet.. låg i respirator och hittade livet igen.
Bodde mina första 4½ åren på sjukhus (nästan), blev hospitaliserad så till den milda grad ....vid middagsdags så förväntade jag mej att "matvagnen" skulle komma, precis som på sjukhuset.:)
Mina föräldrar fick inte vara med mej....

2,Mina barndomsår var ganska goa... tillbringade stor del av sommaren på landet hos Farmor och Farfar.
Barfotapromenader,kvällsdopp i lilla sjön,handla glass i lanthandel'n (en pytteliten affär där man fick handla allt över disk), en känsla av Bullerbyn:)
Midsomrar med dans på logen med farfar spelandes på dragspel och dans runt stången.

3, Mina föräldrar skilde sej 1976....Vi flyttade från huset som vi byggt och hamnade i en lägenhet med mamma, jag var överlycklig över "brevlådan i dörren" !!!
Skolan började -77.
Allt funkade sådär, mamma började dricka och vi fick stå ut med det mesta!

4, Tonåren var lite tunga,med mycket trassel i familjen.
Min fasta punkt i livet var mormor (vi bor i hennes hus idag), hon blev min mamma,mormor,och bästa kompis;)
Hon fattas mej än......

5,När jag var 16 ( 1986) träffade jag Daniel's pappa .. S.
Jag utbildade mej till undersköterska/mentalskötare.
Vi fick jobb direkt efter studenten....båda två.
Flyttade ihop med S ,2 månader innan jag fyllde 18 år.

6,När vi var 19 så föddes Daniel :)
Planerad och hett efterlängtad !!!! *L*
Då var jag lyckligast i världen....

7,Vi bodde tillsammans till -92, då gick vi skilda vägar och Daniel bodde mest hos sin pappa eftersom jag jobbade kvällstider.. för att Daniel skulle kunna få det lugnt och tryggt och bestämda tider så tyckte vi att det var bäst så.
På mina lediga dagar och på helgerna så var Daniel hos mej.
Allt fungerade jättebra...
Jag träffade Tomas i samma veva, vi flyttade ihop 6 månader senare i Daniels och mitt hem.

8,Vi förlovade oss -93, fick Joakim -94 och samma år gifte vi oss.
Min dröm var att få gifta mej på hösten .. på min födelsedag och det viktigaste av allt var att min mormor skulle vara med....hon hann, men dog 7 månader senare.
Joakim var 2 år och 10 dagar när Linus kom till världen:)
Jag väntade Linus ,när vi i oktober månad köpte mormor och morfars hus.
S valde bort Daniel ur sitt liv ,helt,... S tog upp kontakten igen när Daniel var 14, men Daniel har inget behov av det.
Tomas har alltid varit den "riktiga" pappan för Daniel.

9, Jag blev sjukskriven år 2000 när mina bäckenleder gav upp.
Fibromyalgi och kronisk låginflammatorisk ledsjukdom kom som ett brev på posten.
2001 blev min mamma nykter... och jag älskar henne för det!!!!
År 2003 var vi på jakt efter en hund.... hittade en kennel 4 mil söder om oss men tiken fick så få tikvalpar så vi blev utan.
PANIK uppstod i det Lundgrenska hemmet.... vi skulle ju ha hund!!!!
Sökte på nätet och fann Wilma i Värmland , hos Lise-Lotte !!
Mitt nya liv började då... med Wilma fick jag träffa en massa trevlig folk, gick valp och lydnadskurs och började äntligen LEVA igen!!!
Lise-Lotte är numera både min superduper uppfödare och vän;)
Och tillsammans med henne så har jag fått lära känna massor av underbart goa hundtjejer!!!
2007 Fick Wilma en valpkull hos L-L.... därför bor numera yrvädret Ebba hos oss;)

10, Puh... sista raderna!!!
Nu är jag nyopererad, tagit bort livmoder/äggstockar i förhoppning att mitt bäcken ska bli sitt gamla jag igen!!
Fibron får jag leva med.. även ledsjukdomen, men det går bra!!!
Resten får tiden utvisa....

Ha de' gott ni goa där ute;)

1 kommentar:

  1. Det var verkligen intressant läsning!
    Tänk vad man hinner gå igenom på bara några år i både positiva & negativa ting.

    Kram kram & krya på dig!
    Ps! Vackert foto din son tagit som är i annat inlägg här ovan:-) Ds! Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade