Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 13 oktober 2009

Höstkyla och öppenspis;)

Ebba har hals OCH öroninflammation, så nu äter hon penicillin och får örondroppar , i 10 dgr.
Nu blir det nog ordning på hennes hälsa...
Jag har nog aldrig sett en hund (eller nån annan heller för den delen) skaka så fruktansvärt som Ebba gjorde när vi skulle ha upp henne på britsen hos veterinären.. var helt säker på att hon hamnat i chock!!!
Hon skakade så tänderna skallrade!! Hela hunden HOPPADE!!!
Vi är ju så van Wilma och hennes lugna sätt...hon kliver upp och bara står och de får göra vad de vill med henne utan att vi håller henne, hon kan t o m vifta lätt på svansen när de bjuder henne på gotta;)
Hjälp va Ebba är mesig:(
Men sen.. när han grävt henne i öron och hals så blev hon väldig kompis med doktorn, hjälpte honom att söka receptpapper i en låda på golvet (han är lite strulig, men OTROLIG trevlig med både folk och fä), viftade på svansen så fort han tittade på henne!

Idag var vi på "Inledande samtal" med Linus, utvecklingssamtal kommer senare i höst.
Allt känns bra med de nya mentorerna, trevliga och rara!
Linus är ju lite för mycket livlig ,så han fick kritik för att han inte alltid är tyst när han behöver det ....
Men.. de sa att han hela tiden har "glimten i ögat" och det är inget oroande utan det kommer nog att ge sej av sej självt..., vi har pratat om det vid middagen och han lovade att skärpa till sej!



På "mammafronten" är det si och så nu.... soppan hon fick dricka igår , kräktes hon upp inatt.
De beslutade idag att hon ska opereras på fredag..öppna upp och kolla vad som sitter fast i 12fingertarmen!!
Nu är hon deppig....

Vi har kallt och väääldigt kyligt inomhus... ska nog göra en brasa i öppenspisen;)
Lite kaffe och en bok ...

Nu sitter jag här och skriver.. Joakim sitter på andra sidan bordet och gör läxor, Linus ligger på sitt rum och pluggar Biologi inför provet imorgon och Tomas har nyss kommit in från hundpromenaden.
Nu blir det till att fjutta igång brasan...

Ha de' gott

3 kommentarer:

  1. Stackars Ebba :-(
    Så tråkigt när dom inte mår bra. Själv har jag 4 (!) friska hundar som just nu vilar efter frukosten... Som du kanske vet så har jag ju två prinsessor här just nu!!!
    Krya på er båda två!! Såklart även din mammma!!
    //Kicki N

    SvaraRadera
  2. Tack Kicki....
    Ja, det är nog lite synd om Ebba..(tycker hon i varje fall) , hon kryper ihop så hon knapps syns när jag ska ge henne örondropparna;)
    Penicillinet gömmer jag i ost eller skinkskivor,men hon vill gärna tugga på tabletterna istället!!!

    Vilken härlig fördelning du har nu,så borde det väl alltid vara?!
    Wenke ska väl inte behöva tampas med 2 stora starka karlar alldeles själv ;)
    Såg att Grynet ingått i klanen "Röda halsbandet"... åh, va hon ska vara fin i det!!!

    Camilla

    SvaraRadera
  3. Säger som Kicki, stackars Ebba! Hoppas medicinen gör susen!
    Det där med att skärpa sig på lektionen känner jag igen, vi fick höra det om Alex ända tills åttonde klass - då kom han på att han skulle skärpa sig och bara prata på rasterna istället! :-O
    Ha det gött och hälsa med dig!
    Kraam

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade