Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 28 oktober 2009

Matteproffs????

Jaha.. så var det onsdag !!
Herregud..veckorna bara rusar iväg...
Den 6 november ska jag , Tomas och barnen gå på "This Is It", det ska bli spännande och förmodligen sorgligt!!
Vi höll nästan på att bli utan biljetter... fullsatt på direkten!! ..

Imåndags fick jag en överraskning från Vålberg;)
Presentkort på Djurmagasinet från M-L :):)
Det blir nog en ny fäll åt Ebba.
Wilma har ju fått en ny grå fäll som hon älskar att ligga på , Ebba har en hundsäng men väljer gärna Wilmas plats på kvällen när vi går och lägger oss!
De har nog nåt mysogt till henne...

Jag vet inte... men jag har fått sån enorm klåda på kroppen, tror jag blir galen!!!
Vad kan sånt bero på ?????
Det började i söndags... när jag hade ätit Gulaschsoppa (hemgjord) så började det att klia på armar och ansikte.
På måndag så åt jag resterna av den och det började igen och efter det så har det inte slutat!!
Jag trodde först att jag var allergisk mot tomater (?) Har aldrig hänt förut men tänkte att de var de enda som är lite starkt och ganska allergiframkallande!!
Men nu vet jag inte... det har ju bara blivit värre och värre!!
Vad kan detta vara????

Ikväll ska vi till svärföräldrarna, farmor ska få sina Jultidningar som hon beställt av Linus.
Hon ska oxå hjälpa oss att laga Joakims jacka som gått sönder i armmudden... har ingen aning om hur man får detta snyggt.... men det vet farmor, hon är sååå jäkla duktig på att sy!!!
Den kommer att bli som ny :)
Jag passar även på att ta med ett par favorit "slarvbyxor" som Jocke har... de har gått sönder på flera ställen.
Han brukar ha dem att meka i ... så det spelar egentligen ingen roll om det är hål i dem, men kanske är det skönare om de är täta ;)

Vilken match det blev i går mellan MODO och Timrå (Norrlandsderby).
3-2 till MODO i sudden.... spännande spännande!!!
Men de ligger alltjämt sist i tabbellen ,men nu skiljer det bara 1 poäng mellan lagen!!
Hade de bara smällt in målet några sekunder tidigare så hade de aldrig behvövt bli Suddendeath,samma situation blev det förra gången de möttes!!!
Jaja.. man får va gla' åt det lilla....

Var det nån som såg på "Efter 10 " med Malou igår??
Jag har ju alltid varit urdålig på matte... och då snackar vi verkligen DÅLIG!!!
Kan knappt årsklass 5's matematik..
Igår fick jag förklaringen som gör att jag kan sluta anstränga mej ;)
Annika Dahlström , proffessor i Neurobiologi sa att kvinnor med stora bröst är sämre i matte och de som har mindre är bättre....
Jag köper storlek F i Bh-butik (men väljer jag själv på Lindex så blir det DD)
Nu när jag tagit bort Östrogenfabriken så kanske jag kan gå ner till B-kupa och samtidigt lära mej räkna med alla dessa bokstavskombinationer?!
Vilken lycka.... jag vill såååå gärna bli matteproffs!!!! ;);)

Denna kvinna rörde nog om i mångas huvuden...upprörde nog en hel del med sina ideer!!
Bl a så sa hon att män är sämre att ta hand om småbarn...utan att reta upp er allt föör mycket så är jag beredd att hålla med !!!
Tomas lyckades aldrig att få barnen nöjda de var spädbarn, hur han än försökte så blev de bara nöjda med mej när de var otröstliga!!!
Detta gäller nog inte alla...men en del kanske?!
Hon sa oxå att man kan födas som "kvinnlig kvinna" eller "Manlig Kvinna"....jag har en i min närhet som är en typisk MK, ...hon klär sej maskulint, bryr sej inte om smink och högklackat,är STOR i sina rörelser och väldigt "manhafftig"....hon har heller ingen teknik till att trösta småbarn!!
Jag har ofta irriterat mej på detta... men nu när jag vet att en del kvinnor få testosterondoser redan som foster i livmodern, så får jag förstå att det är som det är!!!


Nu tror jag minsann att det är dags för lite lunch...magen kurrar!!!
Och jag lyssnar ALLTID på min kropp ;););)

2 kommentarer:

  1. Haha! Då skulle jag ju vara mattegeni (B/C-kupa)och den dolda talangen har inte visat sig än!!! :-D
    Tror det ligger nåt i det där med hormoner....
    Ikväll ska jag och L-L på Michael Jackson-bion!!! Men FÖRST ska vi gå och äta nånstans! Ska bli såå mysigt!
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Tänk va dom kan lura i dej....du ska inte lyssna på allt !!

    Ta dej en riktig bäverhojt så ska du se att klådan ger med sej..

    This is it var jättebra,där har du har nåt att se fram emot !!

    Hörs i luren.

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade