Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 12 oktober 2009

Glad Måndag...

Min kära mor ringde nyss.... Gastroskopin gick bra och de är till 99% säkra på att det rör sej om ett yttre magsår som blivit inflammerat, tack och lov för det!!!!
På onsdag ska de återigen göra en ny "djupare" gastro... de kom inte så långt som de hade velat.
Nu har de tagit bort sonden och hon ska få börja äta 5 dl soppa/dag:)

Ebba ska till doktorn idag....
Hoppas vi får veta vad som är fel i hennes hals!!!

Vi planterade ett Astrakan Gyllenkrok (äppelträd) i somras.... i morse kom "grannens" cavalier k. c. Spaniel hit på gården, med matte släpandes i kopplet.( de går gärna på andras gårdar!!!)
Jag stod inne och tittade på cirkusen.... matte vände och började gå hemåt, på ena sidan av Astrakanen och hunden gick givetvis på den andra sidan!!!
Vilket slutade med att de höll på att slita av mitt fina fina äppleträd med flexikopplet!!!
Trädet vek sej ända ner mot backen..... sen fjädrade det upp sej med en jäkla knyck ..... jämarns va arg jag blev.
Till saken hör att de har ingen som helst koll på sin hund...det är nog därför jag blir så vansinnigt irriterad!!
Han springer gatlopp mellan gårdarna och på vägen!

Ebba står här bredvid mej nu medans jag skriver,svansen snurrar runt runt och hon är lycklig över nåt som jag inte känner till;)
Hon är det gladaste på denna jord tror jag....
Hon är alltid beredd på nåt skoj!!

Idag ska jag bara mysa...läsa bok och ha de gött.
Jag tog nog i för mycket i helgen..jag har ordentligt ont i magen nu, inatt var det inte alls bra!!
Men numera kan jag nysa utan att gå sönder ;)
I morse tog jag några varv med dammsugaren.... det var längesen o inte speciellt kul, men det är roligt när man märker förbättringar i läkningen!!!

Ni får ha det så bra...

4 kommentarer:

  1. Jösses så irriterande med folk å fä i trädgården som river träden!!! :-(
    HOppas det inte är något allvarligt med Ebba!!!
    Sköt om dig Camilla och mys många dagar!!!
    Ha det så bra!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Skönt med din mamma.
    Hoppas ni ser vad felet med Ebbas hals.

    En del ska ej ha hund ! så det så .

    En del ska ej ha marsvin ! så det så :(

    Magen verkar läka fin fint trots Jobbiga (skrattande) o empatiska vänner ;)

    Kram på hela er goa familj.

    SvaraRadera
  3. Hjälp jag menad givetvis granntanten på gatan som EJ ska ha hund !

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. haha..jag förstod va du mena Jenny:)
    Jag förstår oxå vilka som inte ska ha marsvin.... är du verkligen så less på dem ;)

    //Millan

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade