Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 9 oktober 2009

Härliga FREDAG

Åh min gud... det blev 2½ pannkaka !!!! med en klick grädde och hallonsylt... tänk att man får njuta så till den milda grad av nåt så himmelskt gott ;)
Som ni förstår ju är det ingen speciell diet som råder.... ingen GI, LCHF eller ViktVäktarna.
En klok kvinna i Värmland sa: Ät när du är hungrig , och av allt i lagom mängd.;)
Ska försöka....

Datortomografi och Gastroskopi väntar min mamma på nu... det har ju hittat ett stopp i tarmen, men vad det är vet ingen!!
OM det skulle vara en tumör... så skulle den väl ha synts i April då de gick igenom hennes kropp minutiöst!?
Usch och fy.... hemska tanke!!


Men hörrni... vad tror ni om kvällens Idol?!
Har ni nån favvo???
Jag tycker att Erik , hittintills är bäst....men svårt att avgöra nu redan!!
Charmtrollet Rabih är så grymt söt...men jag gillar inte rösten.

Igår blev det 5-4 till MODO i förlängningen, 39 sek in på sudden så sätter de ,det 5 målet!!
Jag skrek och for rätt upp i taket..... utan en tanke på magen.
Pang så satt jag i soffan igen.... med ajajsmärta ;/
Det gick över.....


Jag har varit i skogen idag.... första gången på 2½ vecka, jag kom in ca 200 m i skogen , sen låg det nattfrost kvar på backen, löven blir hala och det är lätt att få sej en tur , om man är så klumpig som jag;)
Så vi vände.... tjejerna blev sura och jag me' för den delen.
Jag vill UUUUT....

Svärfar kom med en hel släpvagn med björkved.. så nu kan jag elda i öppenspisen hur mycket jag vill;);)
Svärfar och jag har en förkärlek till eld.... vi kan sitta tysta,bara stirra in i elden och mysa.
De e' gött...

I helgen ska vi hälsa på mamma, ge henne lite böcker och lite gott humör:)
Hon är ingen dysterkvist.... har levt i den svåra världen och deppar inte ihop för "småsaker"!
Jag längtar tills jag får krama om henne:)


Ha de så bra mina vänner....
Kram på er!!!

3 kommentarer:

  1. Helt rätt!!
    Skippa dieter...Det blir bara en massa fler "måste" och "borde inte". Det har vi nog av.
    Lita på kroppen, den talar om vad den vill ha...

    Krya på dig!!!
    Hälsar "den kloka kvinnan från Karlstad" (hahaha)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk va klok hon är den där kvinnan i Karlstad....idag litade jag på min kropp när den ville ha en stor påse smågodis !!!
    Å du..hojten är polerad och låter perfekt !

    Ha de gött !

    SvaraRadera
  3. Håller tummar för din mor!

    Gud va gott...pannkaka med sylt & grädde...mmmm ljuvligt:)

    kram på dig

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade