Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 26 maj 2009

Platt fall...

Dagen idag.. blev till ett platt fall!!
Jag börjar från början....
Gick en morgonpromenad med hundarna och blev bjuden på kaffe (men jag tackade nej så vi satt och pratade en stund istället) hos min pappa, som bor 5 minuters gångavstånd från oss.
När jag gick därifrån så kände jag mej lite yrsig och förstod att mitt blodsocker inte var som det skulle...jag skyndade mej hem och åt macka och ett glas mjölk.
Somnade på sängen och mådde inte så bra..vaknade efter 1 timme!!
Strax därefter så kom pappa med ett paket kaffe och kammar *mums*
Linus var hemma från skolan idag ( pga halsont) så han fikade med oss.
Blev bättre i mitt socker...

Pappa var hos oss hela dagen ,vi åt lunch och fikade 2 ggr om ;)
Det har verkligen varit en solig dag..varmaste på länge!!
Strax innan han skulle hem så såg hans hund ,Tuffa, en katt på granngården.
Jag stod upp och Tuffa hade sitt koppel (flexi) på sej...
Tuffa började jaga katten och jag stod ivägen.... flexikopplet fastande runt min fotled i farten, först runt ena sen runt den andra och så drog hon mej i backen!!!
Jag ramlade baklänges,raklång och slog huvudet rätt i stensättningen och mitt bäcken fick naturligtvis ta den värsta smällen!!
Jag hann inte ens tänka så låg jag där och stirrade upp i himlen... med en jävulsk smärta i vänster fotled och bäcken...

Min pappa trodde, på fullt allvar, att jag slog ihjäl mej pga av smällen när huvudet slog i marken.
Det gick så fort så ingen av oss hann reagera när Tuffa sprang iväg efter katten, för hon låg på altanen och sov som en stock...sen rusar hon rätt upp och förbi mej där jag står och pratar med min käre Far.... som ikväll nästintill har dödsångest för att jag har ont pga av hans hund!!
Jag kan inte sitta och jag kan inte röra vänster fot....... Håll nu era tummar för att jag är hel igen den 6 juni,då det ska bli offic. utställning.
Jag vet att det är ,minst, en av Er som läser detta som ler :)
Och jag kan säga att efter att jag kommit upp på en stol och känt efter att allt satt på rätt plats så började jag oxå att skratta..... Detta skulle ha vart nåt att visa på Youtube!!!
Jag tror att det bara är på film som man ramlar på detta vis!!!
Wilma och Ebba blev som galna och de tryckte sina nosar i mitt ansikte.... som tröst tror jag !!

Dessutom ser det ut som om jag vore ringmärkt runt fotleden där kopplet fastande och jag tror att nåt har gått sönder i foten, jag avvaktar och ser om detta läker av sej själv!!??

Nåt positivt... min mamma kanske bara behöver stråla sej i en vecka till!!!!! :)
Hon blir sövd och undersökt i morgon.. sen får vi vänta på resultaten!!
Det värsta för henne nu är strålskadorna på insidan låren... hon kan inte gå nästa pga av att skadorna blivit till köttsår... men hon klagar inte, hon är tapper min mamma!!
En riktig fighter.....

Nu mina damer och herrar kan jag inte stå längre...
Vi hörs i morgon....

2 kommentarer:

  1. Herrejösses människa... Kunde gått riktigt illa... Men du måste ju kolla upp foten!! Finns ju massor av små men säkert nödvändiga ben där.
    Du är ordentligt tapper själv tucker jag och nu vet vi ju att det är ett modersarv!!

    Var rädd om dej nu!!
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Jösses Millan ,,Inte ditt bäcken !!!! Krake..
    Foten gör de tyvärr inte så mycket åt på sjukan heller ,,inte fingrar heller tyvärr:(
    Kan du inte ta bandage i alla fall som stöd.
    Hahhaaa det måste sätt jätte kul ut..
    Hur gick det med skallen ?
    Blev du värre än vanligt?;)
    Håller alla tummar och tår.
    Jag har en höger sida till salu vill du ha en ?
    Fast den är säkert inte bättre än din:))
    Kram hörs i morgon .
    Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade