Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 21 maj 2009

I morse åkte Linus med klassen..hoppas att de får kul!!
Vi gick och la oss en "stund" efter att Linus farit..... vi vakna 11!!!!!!!!
Herregu' hela dan försvann!

Vi skyndade oss upp och gav oss iväg till stugan...
Härligt att få vädra ut vintern och andas lite havsluft :)
Hundarna var överlyckliga... speciellt Wilma , hon började pipa i bilen när hon såg vart vi var på väg.
Svärföräldrarna var oxå där.. vi fikade och åt go middag och promenerade med hundarna.
Wilma badade förstås ....i 3 gradigt vatten:(
Hon är lite stel i lederna nu ikväll, och jag skulle tro att det är för det kalla vattnet!?

Daniel har kommit hem nu ... han och Johan sitter och smuttar på whiskey med Tomas ;)
De har en del att prata om ... Daniel har ju inte varit hemma på en vecka.

Nu ska jag slänga iväg en liten "nyhet"...kul för en del och chockartat för andra :)
En del vet redan om det..... Daniel och Johan är ett par .
De har varit tillsammans i 1½ år nu.
Och vi är så glada för att vi har Johan i vår familj, han är en UNDERBAR människa, och det är Daniel oxå,så de passar för varann ;)
Jag vet att jag har tigit om detta för länge.....men nu är det gjort och det känns gött :):):)

Nu till nåt helt annat...
Ebba och jag var på ringträning igårkväll.
Det gick bra och det verkade som om hon tillslut tyckte att det var lite kul.
Men hon gillar inte att jag försöker arrangera henne på ett visst sätt...så nu ligger fokus på att lära henne stå fritt, då viftar hon även glatt på svansen !!
Hon var ganska nöjd med dagen,den lilla.
Först viltspår och sen träning.
Wilma hade en mysig kväll på tu man hand med husse, de hade kört sök och lite allmänlydnad.
Så hon var nöjd till tusen när vi kom hem, tjejerna snarkade gott resten av kvällen/natten.

Joakim var på femkamp med hockeylaget igår, han red på en elektrisk tjur i 33 sek.!!!!!
Rekordet ligger på 47 sek!!!!
Så han vann den grenen....
De flesta ramlar av vid 16 sek då tjuren vänder sej och kastar samtidigt!!
Grabben var så såååå stolt när han kom hem:)
Det är kul att tävla.......

Nä go' vänner...nu börjar mina ögonlock att strejka och jag har svårt att formulera mej,jag tror det är dags att få besök av John Blund!
Vi hörs imorron
Sov gott

2 kommentarer:

  1. Kände kramen Millan...
    Du goa tjejjen så kul att din Daniel har hitta en själfriend,vad mer kan man önska sina barn förutom friskhet ?
    Man vill se dom lyckliga i sina egna beslut:)
    Vad duktiga ni är som aktiverar båda två min karl brukar mest leka och gömma lite snask till jyckarna:)
    Kul att du tränar ringträningen ,,är din Ebba sådär som ställer sig själmant? Har sett en del som säger stå och den står perfekt!
    Inte min Maja inte jag får justera hela tiden dessa 4 ben:))
    Kul att det funkar med spåret.Hejja er.
    Tänkte på dig o havet idag för ca 1 tim sedan och det var då du skrev till mig?! Telepati Millan;)
    Kram Hörs i morgon.

    SvaraRadera
  2. Gulliga du!
    Hemskt o behöva va tyst om såna saker. Måste kännas skönt o få berätta.
    Låter så härligt att han träffat nån som verkar va toppen för det vill man ju att ens barn ska göra.Jag blev inte det minsta chockad.Har en otroligt nära vän som lever likadant så för mig är det inge konstigt.

    Va synd att vi inte är hemma när du kommer till värmlandsskogarna...
    ha det bra o kram på er allihopa

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade