Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 20 maj 2009

Ja,vad säger man... förlust a' la pannkaka!!
7-0 men humöret på topp ;)
Själv fick jag mej en god smarrig cocosboll till kaffet efteråt...tacka vet jag fotboll !!!!

Linus blev jättefin i sin nya korta frisyr..och vi höll sams hela tiden !
Joakim och Linus fick varsitt par Adidas mysbyxor(tydligen det enda som behövs nuförtiden) :)

Det blev pannkaka till middag,men jag åt stekt zuccini med pesto, ni vet,jag äter ju numera efter Lchf -dieten....passar perfekt om man har diabetes,men även annars kan jag tänka mej!!
Vikten står och stampar på 77 !!!!! j-vla kilon och jag har alltså ca 12-13 kg att gå ner!!

Jippie... jag ska till Karlstad/Nysäter den 13 /6....då ska min lillebrors dotter döpas i Billingsrud.
Jag åker ner med min storebror och hans sambo... Tomas och barnen stannar hemma.
L-L är så vänlig så hon erbjöd mej att stanna hos henne över natten... "det ska bli så sköj att träffa dej Lise-lotte" !!!
Jag har på känn att de även kommer att gifta sej i samma veva.... det skulle vara riktigt kul !!


Kl 11 idag ska Ebba få testa blodspåret som jag la' igår kväll... dvs 15 timmar har det legat!!
Det blir skoj att se hur hon tacklar detta!!!
Wilma har fått tacklat ett annat STORT problem idag, vi tog promenaden förbi hästen i morse!!
Hujedamej va' otäckt.... jag stannade succesivt och vi närmade oss sakta hästen i hagen.
Tillslut va' vi så nära så att jag kunde klappa stoet, Wilma satt hela tiden med ryggen emot och tittade långt bort mot fjärran !!
Ebba fattade galoppen och tänkte: "man ska ta seden dit man kommer" och sen satte hon igång att beta gräs hon me'!!'
Wilma är helt knäckt efter den pärsen.... hon orkade inte ens dyka i lerdiket på vägen hem!!


Är det nån som har uppfattat att det är Eu-parlamentsval????
Vi fick hem ett röstkort ,det satt vi och stirrade på och fattade ingenting!!
Nu hänger det på anslagstavlan tills det är dags att kasta i sopkorgen!!
Tydligen så är 46% av sveriges befolkning ovetandes om detta (tack och lov så var vi inte ensam).

Imorgon åker min Linus på skolresa...de lämnar mellanstadiet nu och ska umgås med klassen för sista gången :(
De splittras i 7:an!!!!
De ska till Boda Borg.... en äventyr som liknar Fångarna På Fortet!
Där sover de över en natt och får vara med om en massa roliga saker.

Nu blir det till att bädda sängen och ta en kopp kaffe innan Ebba och jag ska iväg på "jobb".
Jag hör av mej sen...och berättar hur det gick!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade