Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 19 maj 2009

Fotbolls traditioner...

Tack för hjälpen Jenny :)

Sådärja.... nu har hundarna fått sej en skogspromenad och tanken var att jag skulle åka direkt till Ica efter det!!
Men nu är det så att Wilma lyckas ,11 gånger av 10 (?!) att dyka ner i svarta geggiga diken,så jag kan inte ta in dem nu...hon måste ligga ute "på tork"!!!
Arma hundskrälle....

Senare i eftermiddag ska minsta sonen Linus klippa sej.... jag hoppas att det går vägen utan att vi ryker ihop!!
Självklart ska han själv bestämma frisyren...men... om jag betalar nästan 300 kr så vill ju inte att han ska se ut på exakt samma vis som innan han klippte sej !!
Tack vet ja' ekonomiklippning... det har äldsta sonen satsat på i vår, han har ca 3mm på skallen!!
Studentmössan blev plötsligt för stor ;)
Apropå Daniel... han befinner sej just nu i Stockholm på UF (UngFöretagsamhet) mässa och visar upp ett företag som han har med 2 klasskompisar.
Igår invigde Kronprinsessan mässan och idag ska de äta middag med Kungen och Silvia!!!

Kvällen kommer att bjuda på ytterligare en fotbollsmatch, men idag är det minsta kusinen Moa, 6 år, som ska stå för underhållningen :)
Efter 2 träningar ska de ha sin första match.... Jag tror starkt på underhållsvärdet!!

Efter matchen igår så frös vi så våldsamt så vi fort ville hem för att dricka kaffe.
Plötsligt kom vi på att det skulle vara gott med nåt till kaffet (äpple,päron eller nåt annat nyttigt???), det blev 2!!!! chokladkakor.... Det känns som en trevlig tradition, så kanske blir det lite kaffe med dopp ikväll me'!?

Imorgon är det dags för ringträning med Ebba....och nästa vecka kör jag igång med apporteringskurs med Wilma!!
Söndagen den 24/5 så startar Ebba i Ökl i viltspår !!
Därför måste jag lägga spår till henne under onsdagen och fredagen, med skott!!
Ni som kan ,vill och har lust får gärna hålla tummar och tår för oss då!!

Den 6/6 ställer jag ut Ebba för sista gången i Unghundsklass, det känns bra att få vara en av de äldsta i klassen.
Månaden efter så går hon in i Ökl och då är hon ju vuxen!!! min lilla lilla skrutta!

Så där..nu är kaffet klart.
Åh ...va jag längtar till matchen.... och efter!!! ;)

2 kommentarer:

  1. WOW! Snyggt Camilla!!! Jättekul att du skaffat blogg, nu känns det som vi är närmare varann på nåt vis!!! Kul att ni börjar apporteringskurs!!! Och startar i öppenklass viltspår! Du ligger i Camilla, duktigt!
    Ha det gott, hit kommer jag ofta tillbaka!
    Kram, nu ska jag lägga till din länk till min sida!

    SvaraRadera
  2. Förstår inte vad jag gjort! Varför ligger det 2 bilder av Boris nere där man kan anmäla att man följer bloggen? jag måste gjort nåt galet...:-O

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade