Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

söndag 31 maj 2009

GRATTIS

....ALLA Mammor!!!!
Idag är det våran dag...

Vi var hos mamma hela dagen igår.... hon fick sin kjol och hon blev överförtjust i den:)
Sen bjöd vi henne på konditori med kaffe och bakelser.
Vi gjorde även en liten utflykt till Gammlia.... där de har satt upp hus och gårdar från förr och man får leva tidstypisk, man hamnar liksom i vardagen hos folket "från förr".
Jag är övertygad om att jag är född på fel århundrade.... Ett par hundra år försent , 17-1800 talet hade varit perfekt!!

Mamma blev trött och vi skjutsade "hem" henne till sjukhuset.
Hon var mer än nöjd med dagen och sken som en sol!
Vi kunde lämna henne med lättat hjärta för hon är verkligen pigg nu:)
Resan hem , tog ca 2½ timme.... vi stannade till hos svärföräldrarna i sommarstugan och de bjöd på sen middag.
Vi kom hem vid 22.30 och då blev det soffläge och nattmacka:)

Imorse fick jag frukost på altanen.... vi har 26 grader i skuggan och det är bara förmiddag än!!!!
Ska bara sola och slappa och ikväll blir det middag (igen) hos svärföräldrarna;)
Jag måste få lite prydlig solbränna innan det bär av till de Värmländska skogarna!

Apropå Värmland..... Ska det vara nödvändigt att dras med dessa odjur som ni har i gräset?!
Jag säger bara det..... får jag en fästing på mej, så kommer jag att SPRINGA hem till Älandsbro!
Då tar jag vägen förbi Karlstad och hämtar upp Wenke.... hon vill nog inte stanna i Fästingland efter det hon har råkat ut för!
Hon kan få praliner hos mej me'.....UTAN erlichia (?) !!! ;)

Till dej JENNY:
Nähä.... Herr Larsson behåller jag för mej själv :0)
Han är guld värd.....
Skaffa en egen !!!! *fniss*

Nu ska bikinin!!!!! på ....
Lyser det rött från norr ikväll.... då vet ni att jag bränt mej!!!!

Ha en underbar dag.... ni alla underbara mammor och ni andra oxå!
KRAAAM

3 kommentarer:

  1. Nja...Tanken är god, stt ta Wenke till ett färstinfritt Norrland.
    Och det är ju det som räknas sägs det... MEN det kommer aldrig att hända. Wenke stannar HÄR!!!
    Minsann om det inte skymtar lite rött uppöver...
    Va fin du ska va..!!! :-)
    Ha de
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Jisses har jag solsting eller...stavar ju som en kratta... Men du fattar va..??
    Kicki

    SvaraRadera
  3. Fy attans akta dig för fästingar !!!
    Har ni INGA fästingar?????
    Vilken orättvisa !
    Jag vet ej om det är pga den jag mår som jag gör idag :(
    Fick ju borrelia-03...suck..

    Åh vilken vacker RÖD SOL det är i NORR i Kväll..
    LER...

    Kan du svara på mina meijl Millan annars är det fnurra på meijlen !
    Jag får andras brev???

    Kram Min kära vän.

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade