Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 29 maj 2009

Hej där ute....

Tack för fina ideer om doppresent... detta med gipsavgjutning var käckt:)!!!!



Igår missade jag att uppdatera... men det har inte hänt så mycket här i Älandsbro !

Jag fick den roliga uppgiften att vara hundvakt åt en liten Dvärgpincher tik på 4 månader... det kan jag säga,att det var betydligt mycket mer fart på den ,än var det är på mina 2 tjejer!!

Pixi var som en liten studsboll ;)

Hon sprang på Ebba's rygg och huvud ,när Ebba låg ner!!

Hon såg ut att tänka : Matte ,snälla ,ta bort det äckliga skräpet på min rygg !!!

Jag vet .. att OM jag nån gång skulle vilja ha en liten liten hund, så skulle denna ras vara en bra kandidat!!!

Efter detta pass.. så kan jag säga att jag behövde vila.... därför blev det inget skrivet igår!!



Imorse var vi på banken och sänkte amorteringskostnaderna på ett av huslånen,.

Det känns bra eftersom det var hög amortering... Just nu när jag går på sjukpensionspengar så behöver vi alla slantar vi kan få!

Vi får höja amorteringen när jag kan börja jobba igen!!



Efter detta så kom en Herr Larsson och hämtade Wilma.... han gick ett viltspår med henne.

Hon var klockren..så nu tycker han att hon ska få göra anlagsprovet!!

Jag ska jobba på det...... Men först Ebba nu!!!



Kl 13 så träffade jag en barndomskompis som numera bor i Stockholm, vi fikade på stan i 2 timmar och sen gick vi och shoppade.... eller shoppa och shoppa... det blev en kjol till mamma som Morsdags present!!!

Hon har ju strålskador högt upp på insidan låren, så hon har så svårt att ha byxor.

Denna kjol är vid och lite "klockad"...eller vad säger man egentligen.?!... det är olika våder,och den blir bredare och bredare nertill och olika färger/mönster på varje del!!!

Den går i svart/beige och lite lite lila ...SNYGG!!!



Vi åker till Umeå i morgon för att uppvakta henne på Morsdag(lite i förväg ,söndagen är upptagen av hockeyjobb).

Det ska bli kul att träffa henne.... :)



Nu håller jag på att steka currykyckling ....det blir fullkornspasta och sallad till !

Jag är riktigt hungrig.... det kurrar i magen!!!!



Tomas hade skurat alla golven när jag kom hem *lyx*

Det luktar sååå gott och det känns sååå skönt under fötterna!!!

Han e' för go' den gubben.......

Vår student är på fest ikväll igen!!!!
Han gick hem... 7 km i natt, hem från krogen !!
Bra karl reder sej själv ;)
Det är en härlig tid för ungdomarna!!




Jag har ju alldeles glömt bort att meddela att min minsta son har köpt en elgitarr!!!!!!

Nån billig variant på Jysk!!!

Gitarren är jättesnygg men förstärkaren var si sådär, men det går ju att köpa en "större" sedan,huvudsaken är ju att gitarren är hyffsad!

Detta är den första elgitarren..... Han är superduktig på att spela, lite hårdrocksstuk är det på honom ;)



Hörrni..... ha det så bra ikväll.

Sköt om er....

Kram

4 kommentarer:

  1. Oj här har det bloggats:))
    Jättekul att läsa mmmm.
    Men du kan väl skicka ner Herr Larsson???Eller klona honom? ännu bättre.
    Jag kan inte gå i skogen med min bäcken led;(
    Kastade lite gosedjur en rosa liten sak från Ikea 9 kr..Min hundar älskar dom:))
    Turas om att stanna och vänta på sin tur.

    Min Fredde spelar gitarr.
    Ska nog kolla Jysk;)
    Men han är inne på Bas nu för det är lättare med fingrarna och mera härligt hålla takten tycker han .

    Skickade ett Meijl till dig nyss .vet ej vad det är med dessa datorer.?

    Jag röstar för gips avtrycket lät ju jätte fint!
    Även nåt med stjärntecknet är kul typ i glas eller nåt.
    Kram Hörs i helgen .
    Min hjärtliga syster.

    SvaraRadera
  2. Jodå, tänk att Skatan kan sitta så fiint bland blommor (lite arrangerat är det... ;-)
    Önskar er också en härlig pingsthelg! Vad beträffar vädret så verkar det bli så ialla fall!
    Kraaam till dig Camilla!

    SvaraRadera
  3. Tack för hälsningen i L-L:s gästbok.
    Wenke blir bättre för varje dag!! Men hon var riktigt risig i torsdags. J-a fästingar:-(. Det visade sej att hon hade akut ehrlichios. Tack och lov så funkar medicinen. Så nu ligger hon på gräsmattan på dagarna och vilar ut!!
    Ha det gott!!
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Halloj...

    Va kul med Wilma, du får fullt upp med att springa i skogen framöver !

    Wenke är bättre, det är fästingarna om ställt till det...var glad för att ni inte har såna odjur där uppe!

    Ha nu en Trevlig Helg så hör vi i luren nån dag !!!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade