Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 27 maj 2009

Glädjetårar :)

FOTO: http://www.fotoakuten.se/



Om gårdagen var lite si och så, så är dagen idag perfekt!!!!
Min mamma ringde nyss och talade om att cancern håller på att försvinna !!!! :)
Hon blev ju sövd och undersökt och allt var OK!!!!!
Hon kommer med andra ord att bli frisk!!!!!
Det känns som om jag vunnit en miljon!!
Hon behöver strålas t o m midsommar, sen är det över !!!:):)

I jämförelse med henne så vill jag knappt gnälla över min olycka igår... men jag mår väldigt mycket bättre... kan ännu inte sitta och foten har inte ramlat av under natten (det kändes faktiskt som om den skulle göra just det!!!).

Min "lilla " Linus har fått magsjuka.... kräks mer idag och mår riktigt dåligt.
Men... vi har varit såå förskonade från magsjuka i detta hus.... det är 8-9 år sedan sist!!!
Vi andra känner inget... och jag kan gott och väl ta en släng av magsjuka och tappa några x-tra kilon ;)

Wilma och Ebba är med morfar på skogspromenad... och Tuffa !!
Jag är ju justerad så han såg det som sin plikt att hjälpa till :)

Jag har fått Pm:et till den officiella utställningen från SSRK.... vi har nr 37 i ringen och det är 54 golden, varav 26 är tikar.
Detta blir spännande...
Sista gången i uhkl !!!

Idag lyser solen med sin frånvaro.. men det är 18 grader varmt och lite blåsigt.
Perfekt väder för att hänga ut tvätt.... OM man kunnat gå ner till tvättstugan !!!!

Min lillebror i Karlstad blev överlycklig när jag berättade att vi kommer ner till Namngivningsfesten ...
Äntligen ska jag få träffa lilla Lova!!!
Ska köpa med mej klänningar och strumpbyxor :)
Har man 3 grabbar så känns det lite extra att få handla rosa !!!
Jag har absolut ingen ide' vad vi ska köpa till doppresent!!!
Är det nån som har en ide' ..... snälla tala om för mej!!!!??

Nä.. nu blir det jobbigt att stå...
See ya..

4 kommentarer:

  1. HÄRLIGT Millan hälsa din mamma att vi hållt tummarna:)
    Skönt att din far kunde ta hundarna,,, när du gör konster på farstu kvisten:))
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Måste säga att jag läste de två senaste inläggen nu och blev helt förskräckt över gårdagens!!!! Jösses, du kunde ju slagit halvt ihjäl dig! Förstår om din pappa hade ångest! Förra vintern var jag och min mamma ute och gick med hundarna och det hade nyligen snöat. På ett ställe låg snön över blankis, jag halkade och föll baklänges och slog huvudet i. Mamma sa att det verkligen small högt, men som tur var hade jag mössa på mig... :-D
    Det kan gå så himla fort...hoppas VERKLIGEN att du repar dig snabbt - först och främst för din egen skull, men också så du kan gå på utställningen du anmält till! ;-)
    Så skönt att du fick ett så positivt svar om din mammas cancer, gläds med dig!
    Nu måste du sköta om dig och gå iväg till läkare om du inte blir bättre!!!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Hmm present...Jahha lite svårt en slant att sätta på banken kanske eller klassiska skedar,ramar,skallror ,sparbössor etc.
    Gosedjur ett stort.
    Guldhjärta med kjedja men det brukar nog mor/far föräldrar ge tror jag .
    Hoppas du mår ok efer fallet har inte hört nåt av dig .Men du kanske har minnesförlust?:))
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Halloj!!
    Skönt att läsa om att din mors cancer är borta! Vet precis vad du går igenom efter att min mor opererades förra sommaren för bröstcancer.... Fy det är en vidrig väntan innan man får ett besked...

    Över till doppresent!
    Köp en gjutsats på Panduro som föräldrarna kan göra gipsavtryck av den lillas hand och fot!! Brukar vara väldigt uppskattat och så är det ju verkligen ett minne för livet!

    Fortsatt lycka till med dina fina vovvar!
    Hälsn. Lotta och Crespo

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade