Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 6 augusti 2009

Torsdag..

Åter en dag ,fylld med sol och värme!!
Imorse kl 7 så ringde väckarklockan... dags att stiga upp och åka till veterinären.
Han rakade Wilmas hals ända ner till "knappen" och under öronen...då såg vi hur utbrett eksemet är!!! :(
Nu står hon på penicillin i 10 dagar ( Vetrimoxin , 900 mg/dag!!!) och jag ska smörja henne 2 ggr/dag med Fuciderm i max 4 dagar..
Sen hoppas vi på en frisk Wilma......

Min mamma och min gamla morfar har nyss varit här och druckit kaffe i trädgården:)
Min morfar är 83 år och dubbelamputerad men han klarar sej själv , innan mamma själv blev sjuk så hjälpte hon morfar med städning och bädda rent i sängen.
Jag skulle gärna vilja vara den som hjälper morfar med allt..men jag har ju fullt sjå med att klara mej och min familj.... Men när operationen är klar och jag (förhoppningsvis) mår bättre så kan jag åter igen vara morfars lilla "hjälpreda" :)

På lördag kommer Daniel hem från Stockholm ;)
Han blir hemma i några dagar... kanske åker vi till stugan då.
Daniel saknar stugan...förut om åren så har han bott där hela sommaren och jobbat på en restaurang i närheten.
I år har han inte varit en enda gång ditupp!!!


Ikväll ska jag baka "Kärleksmums"... har inget att bjud på till kaffet !!
Jag har ju börjat ett "nytt liv" (IGEN!!!) och äter numera LCHF, så för mej blir det varken mums eller annat krafs!!!
Den som vill vara med på min viktresa är välkommen.....
Min nuvarande vikt är 78,0 kg och jag ska väga mej varje torsdag.
Mitt mål är komma ner till 67 kg..... gärna innan nästa sommar!!??
Min stackars kropp är inte gjord för att bära på så mycket x-kilon...jag mår så mycket bättre i blodsocker och i leder när jag väger mindre!!!


Idag har jag ätit 3% filmjölk med gröna pumpafrön och linfrön och en kopp kaffe med vanlig grädde , detta var till frukost.
Till lunch blev det korvgryta och sallad och vatten, kaffe och grädde.
Till middag blir det köttfärsbiffar med gräddsås och majonnäs !!!!
Om jag orkar så blir det en halv Lingongrova med smör och ost till kvällsteet;)


Hoppas att ni med har en stor gul sol som lyser över er.....

3 kommentarer:

  1. Ojojoj, hoppas Wilma blir bra nu! Och Joakims armbåge!!! Syntes ju tydligt att det var en spricka! Men man litar ju på läkarna....hoppas det ordnar sig för honom! Ge honom en kram från mig!
    Så kul att Daniel kommer hem ett tag, då får du rå om honom lite.
    En till lyx-husbil i Ä-bro?!?!?!?!?! Önskar det var vi.........
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Hjälp vad det har spridit sig på Wilma då ?
    Räckte alltså inte med att raka själv och tvätta 3 ggr varje dag ...
    Åhhh Millan vad jag vill ha sex pack !!!
    Vet du igår fick jag ett skratt anfall på Nbk.
    Men mina 2 vänner nappade liksom inte på detta :(
    Då sa jag och klappade mig på magen vilket sexpack ! Dom bara titta lite udda på en allmänt rund Jenny :))
    Ingen greppa ???!!!???
    Hahhahhhahaa Men attans så kul en mångalen har :))
    Tur jag kan skratta åt mig själv !
    När ska vi komma upp till er då ?
    Innan operationerna va ?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Halloj...

    Är det Ebba som sitter och fikar ? Hon ser väldigt mallig ut tycker jag !

    Igår var jag och lyssnade på Pugh Rogefeldt, Plura, Glenmark, Dregen och några till, riktigt bra faktiskt. Men går naturligtvis inte att jämföra med vår favvo kille.....nu kan vi snart börja räkna ner !!

    Ha de gött så hörs vi i luren !

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade