Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 12 augusti 2009

Onsdag..

Det blev ingen Harry Potter:(
Jag tappade sugen när regnet öste ner (har ingen lust att sitta med blöta kläder i flera timmar) + att mitt bäcken värker (och fibron) så jag hade nog inte kunnat koncentrera mej på hela filmen!!
Men men... det kommer nya tillfällen när sprutan börjat ge verkan igen...:)

Vi har ju ett väldigt litet kök, men vi har ändå alltid haft 5 stolar runt bordet eftersom vi VAR 5 pers i familjen.... När jag kom hem nu , från morgonpromenaden så hade Tomas plockat undan en stol!!!!
Vi är ju bara 4 hemma nu , sa han, vi får ju mer plats så här!
Herregu' va konstigt det kändes.....


Jag har tjafsat med min mamma idag..... jag delar ju hennes medicin varje torsdag!
Nu ringde hon till mej och sa att jag måste dela igen!!!
Nä ,sa jag... i morgon är det torsdag!
Då visar det sej att hon har tagit hela onsdagens + torsdagens dos redan!!!
Alltså.. hon har överdoserat ... IGEN!!!!
(Detta är min mammas problem.... nu när hon inte missbrukar sprit så vill hon gärna använda mediciner istället)

Då blev jag arg,,, på riktigt!
Hon är en mästare på att ljuga och manipulera och försökte få det till att jag gjort fel!!!
Grr.... Tillslut erkände hon att det kanske var hon som trasslat till det... men försökte bortförklara med att hon är såå orolig inför återbesöket i september... då de ska kolla om cancern gett med sej eller spridit sej!!!

Det är väl klart att du är orolig, sa jag till henne , konstigt vore det ju annars!!
Men , man kan inte medicinera bort ALLA känslor... du som alla andra måste lära dej att hantera svåra saker likväl som lätta!!!
Jag sa till henne att ringa till mej om hon är orolig så kan vi prata om det..... oron finns ju ändå kvar i botten hur mycket mediciner hon än trycker i sej!!!!
Vi får väl se hur det går.... nu är hon på väg hit så att jag kan dela dosetten !!
Milde moses... ibland känner jag mej som "mamma till min mamma"!!!!!


Idag skiner solen...men det blåser små små höstvindar ibland.
Hösten kan väl inte redan vara här?!
Å andra sidan gör det mej inget.... jag är en riktig höstmänniska, älskar den klara luften och de ljuvliga färgerna!!!


Tomas är inne på sin sista semestervecka nu... :(
Nu är det inte långt kvar till alla åker till sitt på morgonen och det blir tyst och konstigt i huset igen!!!
Men... än så länge har jag sällskap ;)

Hoppas ni får en god dag... det tänker jag ha;)
Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade