Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 27 augusti 2009

Bra gjort...?

God morgon????
Knappast ... det regnar, är grått och kallt och vågen står åter på 78kg!!!!!!!
bra kämpat......:(

Veckan har varit lugn...
Linus trivs på högstadiet och tycker att det är spännande med en ny skola och en hel del nya vänner.
Joakim har slutat med hockeyn nu (efter 9 år!!!) och dessutom gjort slut med Linda :(


I morgon ska vi börja tapetseringen i sovrummet.
Tapeter köpta vi redan före jul.... men nu är det dags!!
Idag ska jag se om jag har turen att hitta de gardiner som jag är ute efter!!!
De ska bara mörggråa (inte panellängder) och de ska ha sådana där "inbyggda" ringar i tyget, som man trär stången igenom!!!
Jag behöver även ett nytt överkast....
Tapeterna går i ljusgrått med en fondvägg som är en aning mörkare med silverringar.
Jag tänker bryta av allt det grå/svarta med cerisa lampskärmar och kuddar!
Hoppas det blir så bra som jag föreställer mej....


Idag så har Wilma bestämt att matvägra!
Det kurrar i hennes mage så det nästan ekar här i sovrummet!!!
Hon har varit knepig i flera dagar nu...
Igår fick hon för sej att halta på morgonpromenaden.
Jag fick avbryta den och gå hem igen...
2 timmar senare gick vi till skogen och plockade svamp, då sprang hon oavbrutet i 2 timmar UTAN att halta!!!??
Va' e' det då????
På kvällarna lägger hon sej framför deras leksakskorg och piper, hela denna vecka har hon gjort så!?
Vad är det me' henne????


Nu ska jag brygga mej en kopp kaffe...igen!
Jag är hungrig HEELA tiden nu när jag äter med Viktväktarna!!!
Detta kan aldrig vara hälsosamt... kanske ska jag acceptera mitt fläskomfång och bara leva!?
Kanske är det mina mage och inte Wilma's , som kurrar....


Hur som helst så önskar jag er en alldeles förträfflig dag!!
Kram på er...

2 kommentarer:

  1. Hahhahahha Jahhaaa du tjejjen det är nog ni ihop!
    Vad kul att göra snyggt !
    Ska ni få fin besök? ;)
    Låter fint men jag vill se BILDER även på eran fina ALTAN!!!!
    Kram Jenny
    Som också är inbädda i fläsk:))
    Men går inte ner ett gram :((
    Kram igen .

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen!
    En tanke: Kanske Wilma är en tjej som är känslig för hur hennes matte mår?

    Här kan det bli så hundar speglar hur jag mår!

    Så ät dig mätt, känn dig glad! :-)
    Vad gör några få kilo?
    Jag var spinkig och vägde 50 Kg till 172 cm längd när jag fått mitt första barn 1986. Jag kunde gå upp i vikt först när jag slutade röka för 7 år sedan, så nu bryr jag mig inte att jag borde ta bort en 4-5 kg...Man lever bara en gång och varför inte göra det med god mat och försöka må så bra man kan?

    Kram Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade