Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

söndag 16 augusti 2009

Surströmmingspremiär..

Fy fasen .... säger jag!!
Jag är nog egentligen ingen norrlänning....

Igår provsmakade jag surströmming, och det kan jag då säga.. ALDRIG MER!!
Det var det mest vidriga jag varit med om!!
En del säger att det inte smakar som det luktar?! Men det gör det... fast 10 ggr värre!!

Vi var bjudna till min bror och svägerska i stan.
Våra föräldrar var oxå där och svägerskans pappa.
Joakim, brorsan och jag , tuffade till oss och sa att vi minsann ska smaka vi me'.... norrlänningar som vi e':)
Det slutade med att min storebror höll på att "kasta upp " allt igen...Joakim höll god min och tog EN tugga, sen grimaserade han illa och rös till i hela kroppen!!
Det var inte lätt att vara sist med att prova när man sett dessa reaktioner.
Jag tog EN tugga jag me'...


Idag är det soffläge... tur att det är VM på tv:n!
Kaffebryggaren puttrar och avger sej en gudomlig arom :):)
Min bakade Kärleksmums kommer väl till pass idag.....


Jag har nyss pratat med lillebror i Karlstad.... precis de dagar som jag åker till Karlstad/Riga så kommer de att vara här i Älandsbro!!!
Jaja.. det kommer väl fler tåg;)

I morgon börjar Tomas att jobba igen.
Han tycker att det känns ok....
Jag tycker att det känns trååååkigt!!


Lise-Lotte: Jag har INTE fixat P:et ännu :)
På onsdag .. när min f-kassa kommer, DÅ blir det gjort:)
De har lovat mej att hämta ut den fredagen veckan därpå!!!
Lugn och fiiin.....


Ha de så bra mina vänner....
STOOOOR kram till er alla;)

4 kommentarer:

  1. Vi börjar också jobba imorrn!!! Men det känns ganska ok ändå, man ställer liksom in sig! ;-)
    Surströmming....nä det är nog inget vidare!
    Min "lille" Boris ligger på djursjukhuset - han har blivit biten av en huggorm i nosen! Stackaren, såg ut som en halv fotboll i nosen! Förhoppningsvis kommer han hem imorrn igen! :-)
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Jag provade Surströmming med Svärfar och Farbror för 2 år sedan FÖRSTA och SISTA...
    Svärfar åt (onykter)
    Jag tog en tugga och sedan !!! Kom det opp igen sprang bakom huset :((
    Fy VALE vilken äcklig lukt och SMAK...
    Precis som du säger !
    Vi öppnade på landet !
    Tordes inte öpnna burken hemma :))
    Kram på dig Saknar er .

    SvaraRadera
  3. Hugaligen:)) Nej, surströmming är nog inget för mig heller, haha:)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  4. Blir så glad och myser i hjärtat när vi pratat :)
    Bamse Kram från din syster Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade