Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 19 augusti 2009

Imorse väckte Tomas mej vid 6.20.... Jag behövde följa med honom till jobbet för att sen ta med mej bilen hem!
Kl 12 var jag och Linus till stan, han klippte sej igen.
Sedan var jag och fixade ett nytt pass inför resan till Riga, nästa onsdag ska det vara klart!

Det var lite pinigt att stå där framför kameran medans poliskillen stod bredvid.... kan lova att det inte finns tillstymmelse till smile på den bilden !!
Fingeravtryck behövde jag oxå lämna!?
Mina drömmar om en kriminell framtid grusades därmed..... ;)

Efter detta så blev det storhandling.... Linus hjälpte mej att bära !!

En sak har jag börjat fundera på..... det sägs ju att en pappa lär sina söner hur de ska behandla sin fru genom sitt sätt att behandla barnens mamma.
Har man en dotter så lär hon sej hur en kvinna ska behandlas genom pappans attityd mot mamma....
Det sägs att barnen väljer ett förhållande där de kan känna igen sej!
Nu blir jag lite orolig.. för nån del i allt detta lär ju en mamma oxå ha.
Kommer mina barn att välja fruar som är sjukpensionär och ibland väldigt handikappad??!!
Nån som behöver hjälp med det mesta..... och som ibland är sängliggande och oförmögen att röra sej!!!???

Åh andra sidan så har jag valt ett helt annat förhållande än det mina föräldrar hade!!
Så det kanske inte alltid stämmer?!
Men visst blir man lite fundersam...tänk om de får känslan av att måsta"ta hand om " en tjej som är utslagen av olika orsaker... för att pappa ibland behövde ta hand om mamma!!!


Jaja... sånt här kan jag gå och fundera på , hur länge som helst, och det slutar med att jag blir sååå frustrerad över min situation (men snart är den kanske ett minne blott... operationen kryper närmare och närmare ;););) )


Om en timme ska jag iväg och klippa luggen i stan,samtidigt hämtar jag Tomas på jobbet.
Ikväll ska jag till mamma och dela medicin....
Hade tänkt hinna sitta i solen en stund.... men det kanske får bli en annan dag!!


Jag träffade en kvinna idag, hon som en gång skrämde halvt ihjäl mej med att säga att fukteksem kan döda en hund!!!
Vi började prata om detta igen (eftersom Wilma fortfarande ser lite "sjuk" ut) och hon hävdar att om fukteksemet sätter sej på hundens huvud , så kan de dö?!
NI som vet..... stämmer detta??????


Nu ska jag fixa till mej lite innan stadsresan... have a nice day, allihopa!!!

3 kommentarer:

  1. Hjälp! Då ligger mina barn risigt till också !
    Men jag tror att sättet att TÄNKA och inställningen man förmedlar spelar en himla roll...
    Du är sååå mycket mera än bara sjuk och är en klippa annars :)
    Det är det som barnen tar efter inte de jobbiga stunderna.
    Kanske dina träffar en partner (nu tänkte jag till:))som har mycket humor och reser sig efter ett fall!

    Men vad säger den grannen ?
    Dö av våteksem???
    Har jag ALDRIG hört !

    Kram på dig vännen .

    SvaraRadera
  2. Har heller aldrig hört det!!! :-O
    Jag tror att när dina pojkar väljer sin blivande kommer de förhålla sig till den på ett naturligt kärleksfullt sätt med empati och humor!!! Så måste det bli efter "de föräldrarna"...... ;-)
    Ps. Boris mår mycket bättre...

    Kraam

    SvaraRadera
  3. Haha:) Min son har valt en fullt frisk arbetsför tjej som han bott ihop med några år nu:) Tack och lov. Tjejerna är singlar just nu.

    Våt exem har jag aldrig hört att det kan döda en hund heller!! Märkligt att skrämmas så.Men som alla sår är det viktigt att sköta om det och undvika infektion i såren.


    kram Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade