Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 3 augusti 2009

En Solig dag

Vaknade med ett ryck idag.... Soooolen sken och allt kändes mycket bättre än igår!!
Förmiddagen gick av bara farten...
Ringde veterinären för att få cortisontabletter till Wilma, undanhöll sanningen lite för att komma så billigt undan som möjligt!!

Jag sa att det börjar bli gott om orm och vi behöver ha Betapred hemma IFALL nån av hundarna blir ormbiten (i själva verket var de ju till W's fukteksem).... de satte in oss på en tid på em, men när det visade sej att kalaset skulle gå på minst 600 kr (för ett recept!!???) då bokade jag av tiden!!
Eksemen är betydligt mycket bättre...det syns inget rött längre utan det är hårt och torrt!
Så vi avvaktar...

I vintras så skadade våran olycksdrabbade son (Joakim) sin armbåge så att han fick en spricka i skelettet.... vi uppsökte vårdcentralen 2 ggr , eftersom på det första besöket sas det att han stukat!? sin armbåge.
Joakims hockeytränare är sjuksköterska och han kollade på armbågen och lyckades sätta in 2 av sina fingrar i sprickan!!!!!
Vi åkte in igen och den läkaren sa att "ja..det kanske är en spricka ,men vi behöver inte röntga , det läker av sej själv".
Vi litar på läkarna....

Nu har Joakim under en längre tid klagat på värk i hela armen , ändå från handled till axel och han tappar kraft i sin hand!!
Det visar sej att han har en benbit som ligger löst,den går att flytta hit och dit:(
Skadan är nog värre än vad de trodde...

Jag ringde till VC i dag igen..... och sköterskan frågade vem som hade hand om skadan och hur gipsningen hade gått?????
Gipsning???
Här har det inte varit nån gipsning ,sa jag.... "det var ju inget att bry sej om utan det skulle läka av sej själv!!!!"
Ojojoj, sa sköterskan...detta var inte bra!!


Så hon ordnade en tid hos en doktor som har erfarenhet av dylika skador!!
Vi ska vara där kl 13.30 i morgon...
Jag undrar vad det blir av detta?
Tänk om de måste operera och gipsa NU?!
Jaja..det visar sej!!!

Min mamma och jag var på kyrkogården och skulle vattna min mormors grav idag.
Jag planterade sååå fina blommor där till Midsommar....gav dem näring och pysslade om dem.
Nu var 3 av blommorna uppäten av nån form av spinn:(
Så det blev till att åka och handla 3 nya växter...och gissa hur lätt det är att få tag på några fina blommor i början på augusti när allt blommat ut!?
Vi hittade tillslut nåt i rött och blått...det duger så länge,snart är det ju ändå dags att plantera ljung och granris;)


Efter detta åt mamma middag med oss... det tycker hon är mysigt:)
Min goa mamma är tacksam för det lilla..och jag är tacksam över att hon finns!!!
Jag har nyss skjutsat hem henne...
Linus sover hos bästisen Rasmus och Joakim har åkt moppe till Linda.
Så nu sitter vi här...Tomas och jag , eller sitter och sitter, vi har oljat altangolvet och staketet!!!
Åh så fint det blev.....


Soffan väntar nu.... och man ska aldrig låta gamla vänner vänta för länge;)

1 kommentar:

  1. Hejsan vännen OJ vad det händer här .
    Men usch för Joakims arm !!! Hoppas de kan fixa det !
    Vad ku att höra att ni fixar och donar med altanen jag också :))
    Känns som vi gör det ihop då:))

    Kul att din mor mår bättre och INTE är det LITE med middag och sin dotter;)
    ALLT uppskattas i livet så tycker jag i alla fall....

    Jätte Grattis till Ebba igen (fast vi talade i telefonen )Ni är så duktiga...

    Nr andan faller på ska jag göra en marsvinssida på min Hemsida med Info.
    Men som sagt får bli när det regnar :))

    Kram min goa vän .Hälsa hela familjen .

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade