Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

söndag 19 juli 2009

Vendela Hellman




Tråkigt ,grått och trist väder...


Men helgen har ändå varit jättetrevlig ( iof sej så har solen lyst hela helgen förutom idag)!!


Vi har haft vänner från Borlänge här... Erika och Anders och deras barn Emma 15 år , Hanna 2½ och Mats 8 månader.


Ida 17 och Sara 12 år var inte me denna gång, de är ute på annan semester.
Igår besökte vi Murberget här i Härnösand.... Vi var in in Prästgården, byggd på 1800 talet.
Det var häftigt..och ännu en gång så är jag övertygad om att jag är född i fel århundrade!!
OM jag nån gång vinner pengar,då ska jag hitta mitt drömhus och bo där resten av mitt liv !!
Och på Loppis , köpa tidsenliga möbler....
Kvinnan som bodde i huset (se ovan) hette Vendela (Hellman)... hon dog 1974 .
På hennes födelsedag, 11 / 7 så bjuds man på kaffe och kaka i hennes trädgård , vi missade detta i år...men nästa år ska jag gå på "Vendelas bjudning" :)
Nu har våra vänner åkt hem... vi har tagit det lugnt , handlat lite och i morgonbitti åker vi till Norrköping.. till Jenny och hennes familj.
Det ska bli görskoj...vi har mailat varann i 5 ½ år men bara pratat telefon ca 4-5 gånger och första gången var nu i Maj månad!!!!
Jag känner redan att vi kommer att trivas i varandras sällskap.
Det är bara yngsta sonen som följer me' de andra blir hemma .
Nu ska jag dricka ur det sista ur mitt vinglas ;)
SKÅÅÅÅL....

2 kommentarer:

  1. LÄÄÄÄÄÄNGTAR efter min GOA VÄN !!!
    Svårt att sova i natt kan jag tro .
    Tyvärr värkdag och frossa ända in i benmärgen :(
    Kall kram men varm i hjärtat LER...

    SvaraRadera
  2. Hej Millan!

    Vad skoj:-) Ha en 'safe' resa och ha nu riktigt skönt och roligt ihop med Jenny med familj i Norrköping!
    Ni lär få super skoj:))
    Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade