Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 9 juli 2009

Tråkig Torsdag..

Vaknade till ett regningt Älandsbro... Grått , kallt och tråkigt är det!!!
Det blir till att göra en massa nyttigheter inne!!
Bl a ska det skuras .... hundarna har dragit in en massa sand och grus .
Tvättmaskinen går på högvarv och diskmaskinen likaså , efter en mannagrynsgröt lunch !!


Ska anmäla Ebba till viltspårsprov idag.. men jag får inte tag på domaren.
Jag anmälde till Open Show idag... jag höll faktiskt på att glömma bort detta!!!
Det skulle verkligen ha blivit katastrof eftersom M-L från Värmland och hennes man och hundar kommer hit för att hälsa på och för att vi tillsammans ska på utställningen i S-vall !!
Men nu är det gjort....
Vi ser verkligen fram emot att få träffa dem :)


Idag blir det ugnslax och potatis till middag... och rabarberpaj till efterrätt!
I morgon gör Tomas sin sista dag innan semesters.... Det ska bli såå gött att få vara tillsammans i 5 veckor!!:)
Hoppas att han känner detsamma *L*


Nu har L-L bokat flyg från Gardemoen.... så nu är både plan och boende ordnat !!
Det blir spännande att se om 2 virrpannor kommer fram till Riga i september ;)
Huvusaken är ju att vi kommer dit i tid , (hem kommer man alltid).... så att vi hinner lyssna/ se på Boccelli !!
Det är inte klokt vilken enorm upplevelse detta kommer att bli.... TACK L-L :)



Igårkväll grävde Tomas ner 3 av våra 4 Knäckepils buskar.... kruxet är att vi inte vet vart den 4:e busken ska få plats!?
Men det löser sej säkert!
Vi TROR att det är buskar vi köpt... har vi otur så blir det träd (om man inte klipper och håller dem under sträng uppsikt så blir det förmodligen sveriges största träd!!!) ?
Jaja...vi får väl se om vi blivit lurade !!


Mina hundar känner av vädret..de har ingen ork och vilja till att göra nåt.
Jag slängde ut små små korv bitar på gården i morse så att de fick använda huvudet till att söka... då blev det lite fart på dem , men nu ligger de och snusar och sover och väntar på dagens andra höjdpunkt : måltid nr 2!!!
Sådan matte sådana hundar ;)



Är det nån som har nåt tips på nån kul aktivering till dogsen???
Wilma tappar snabbt tålamodet så hon behöver en snabb övning , med snabbt resultat!!
Ebba behöver nåt som det är FART i !!!!
Hon är som en liten kulspruta....
Tacksam för alternativ!!

Just nu håller vi på att öva "promenader utan koppel".. faktum är att de går bättre utan än med koppel!!!
De håller sej bakom mej då....
När vi går i koppel så trasslar de in sej i varann OCH mej!!
Jag är fullt medveten om att det är mitt fel...!
Min förhoppning är att de ska bli 100 % - iga på att gå fria,då kanske min chans att skaffa en tredje hund i framtiden ökar... det är nämligen Tomas fasa att gå med två kopplade hundar, alltså en riktig pina att få honom till att tänka tanken : Hund nr 3!!!


Jag vill ju gärna ha en Falleur- tik till !!!!
Alla goda ting är ju 3....
Gärna efter Grynet...!!!!
Snubbla in på Falleur's hemsida och kolla på henne!! så förstår ni mej ;)


Ha en fortsatt trevlig dag.. ni alla trevlig människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade