Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 2 juli 2009

Solsting...

Puh.... idag är det värsta dagen , + 31 i skuggan!!
Nu finns det inte nåt ställe som känns bra för mina stackars hundar!!!


Alla rummen blev till belåtenhet... ikväll ska vi köpa en soffa och bord till Joakim .
Han hittade nåt snyggt på Blocket:)
En beige tygsoffa och ett snyggt mörkt furubord!


Imorgon kommer storstanskillen hem.... va' jag längtar efter honom ;)
Han längtar nog knappast efter oss :)...men hans farmor fyller 60 och ska ha nån typ av släktträff.
Det kan ju vara kul för honom att få träffa släkten på den sidan,eftersom han inte är uppvuxen med sin biologiska pappa (han tog avstånd från Daniel när han var 4½ år , när han träffade sin nya frun,nu är de skilda och Daniel och Stefan har sporadisk kontakt numera)

Farmor och farfar har alltid funnits för Daniel ....de har varit en del av vår familj :)
De ska ha festen på lördag....så vi får rå om Daniel hela fredagen och söndagen !!



Jag har avbrutit apporteringskursen....:(
Kunde inte få ihop schemat med kurs och mammaskötsel...men det gäller att prioritera rätt!!
Jag talade inte om för mamma att jag fick avstå från kursen..då har hennes samvete kraschat!
En tjej som är med på kursen, Pia, och jag ska träffas på sidan om och träna apportering i vatten...
Hon skulle fixa fågel åt oss :)
Det är kul när det finns hjälpsamma människor runt omkring!!!


Ebba måste vänta tills vädret blir svalare innan hon får gå sitt andra viltspårsprov!!
Vi har ju siktat in oss på championat innan hösten :):):)
Håll era tummar för oss....



Jag har fått ny ork för bloggen nu..... har hela tiden tyckt att det bara varit tråkigt,men nu börjar det kännas kul !!!!!!
Det är framför allt kul att få kommentarer.....

Nu ska jag in och läsa era bloggar,har några favoriter som jag alltid besöker!!!
Kram på er.... denna varma torsdag!

3 kommentarer:

  1. Åh vad ni är duktiga som orkar hålla på och fixa med saker i denna värmen!!! Så kul att er "kändis"kille kommer hem också!!!
    Ska verkligen hålla tummarna för Ebbas viltspår frampå!!!
    Du skrev längre ner om Michael...tycker också det känns konstigt-han ska precis som du skriver bara finnas där :-(
    Ha det gott och förgås inte i värmen!!!
    Ps....det närmar sig.... :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Tack för din kommentar på min blogg! Det är alltid lika skoj med små ord som gör att man förstår att någon varit inne och kikat:-)
    Härligt foto! Har du en vuxen och en valp?
    Ja, mina vovvar är verkligen perfekt i storlek. Det är en stor hund i litet format, men ändå mellan 6 och 8 kg som vuxen. Perfekt:-)

    Kommer titta in här igen:)
    Jeanette

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan ..
    Vet du Millan vi åker till Cypern i morgon åhhh så pirrigt det är ..
    Ska bli dåligt väder så vi åker inte med husvagnen i helgen...Får bli en annan helg.
    Ville till Varberg ..Se bockstens mannen .
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade