Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 13 juli 2009

Sol....

Sol ,sol , sol..... Vi har haft en jättehärlig helg i stugan!!!
Äntligen har jag fått lite färg på benen.....;)
På lördagen gick jag ,Tomas och svärmor iväg till en Loppis... det är så mysig "gammeldagskänsla" i byn , och till råga på allt så hade de öppnat en lite Loppis!!!
Jag köpte ett krus från 18oo talet!!!!!!! Lite sprickor förgyller de gamla tingen ,men den är bara lite charmigt kantstött på handtaget.
Köpte oxå en skål som påminner om Emil i Lönnebergas soppskål..... men den är mindre, kan tänka mej att använda den till sallad eller kanske citroner på bänken!!


Igår blev det bikini för heeeela slanten,herregu' va varmt och skönt det blev !!
Wilma badade och hämtade saker uti vattnet, som sen Ebba (den apan *L*) slet av henne när hon kom tillräckligt nära stranden!!
Ebba blöter bara tassar och mage......

Jag fick min Antihormonspruta idag.... Hoppas att värken släpper lite!!!!!
Det brukar bli bättre efter några dagar....
Tur att de finns!



Daniel har blivit sjukskriven...... han åkte på magsjuka i torsdags, men han har fortfarande feber och är helt slut .
Nu har han fått gå i land och får ligga hemma i sin lägenhet tills han piggar på sej!
Daniel sålde sin bil till morfar idag...det är ju onödigt att stå och betala försäkring på nåt som han inte längre använder!!!
I sthlm behövs ingen bil.....


Mina nya perenner som jag planterat har fått blom!!!!!
Det är bl a Blå vallmo.....så vacker!!!
Har ingen aning om vad de andra heter..men de är fina de' me'!



I morgon ska jag skjutsa mor till sjukhuset för en koll!!
Hon mår bra nu...och är numera precis som vanligt!!
Men de behöver titta till såren .. så att de läker rätt.
Kanske blir det så att vi åker till stugan igen....vi får se!!
Vädret får bestämma.....


Nu ska jag in och kolla bloggarna hos er alla:)
Kram tills nästa gång...

4 kommentarer:

  1. Usch då!
    Inget vidare med magsjuka! Hoppas han kryar på sig Daniel!
    Blå Vallmo har jag aldrig sett, bara röda. Kan säga att jag tycker det låter vackert med blå:-)
    Härligt att din mor mår bra!

    Från ett idag molningt Falerum,
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen Krake till Daniel !
    Åhh vad jag längtar till helgen ...
    Ska handla hem massa gott :)
    Men du vad gör (är det Wilma eller Ebba ) som lägger näsan på sniskan på kortet ???
    Eller är hon sned om nosen ?'SÅ CHARMIGT :)
    Vet du nu sitter jag och väntar på Anette med harlekin pudel.Hon är på närligande veterinär klinik och vi ska ses med våra pudlar hon har 3 st :)
    Blir nog lite race kan jag tro:))
    Robban är med bilen på verksataden det är nåt med instrument belysningen ? funkar inte .
    Letar även en NY grill så vi kan grilla i helgen LER... den gamla bränner bara på 1 ställe och är så kass...
    Nej nu ska jag dricka lite kaffe och hämta posten :) Hoppas det är oväntade pengar ! hiihiihhh
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Härligt att få en dos sol efter allt regnande! Jag går omkring i bikini idag och hoppas på lite brunska...
    Nu närmar det sig verkligen!!! Mikael gör sista dagen imorrn, sen har vi 4 veckor tillsammans!
    Ha det fortsatt gött!!!
    Kraam

    SvaraRadera
  4. Vi har REGN Millan huaaa...
    Vart är solen hos er ???
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade