Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 5 juni 2009

Usch va' sorgligt...

Igår blev det en tung och tråkig dag....
Jag vill börja med att tala om att jag önskar allt gott till Daniel och han har alltid mitt stöd i sina beslut,även om jag inte alltid tycker som han!!
Men ibland (som nu) önskar jag att han inte hade så stora planer(detta låter helsjukt,men nu skriver jag direkt från hjärtat) för sitt liv... för då hade vi haft Johan kvar!!!
Usch ..jag skäms över mina egna ord... men på en blogg får man va lite galen va'???

Daniel bröt upp ett snart 2årigt förhållande med världens bästa Johan!!!!
Detta pga att Daniel behöver få upptäcka världen på egen hand.. han vill ut och se ALLT och lite till ,utan att behöva ta hänsyn till någon annan!!!(Jag är mycket stolt över honom för detta)
Det är ju 9 års åldersskillnad och Johan har redan sett och varit med om mycket...medans Daniel knappt börjat sitt liv än!
Jag respekterar Daniels beslut... men jag har så svårt att vänja mej vid att Johan inte längre är en del av oss!!!!
Johan ringde mej och berättade att det "är över"... vi pratade en lång stund och jag kände flera gånger att tårarna och gråten höll på att spränga både ögon och lungor!!
Jag önskade honom allt gott och en stor kram..vi la på och jag bröt ihop, fullständigt!!!
Har ingen aning om vart all sorg kom ifrån??!!
Jag kved och hulkade.... och jag gråter så fort jag tänker på honom!!
Man kan säga att det kändes som att ta adjö av en son!!!!!
Jag är rädd för att jag alltid kommer att jämföra framtida personer i Daniel's liv, med Johan och INGEN kommer att va värdig ens att uttala Johan's namn!!


Jag tror att Daniel kommer att förbli singel efter det här... för detta var det jobbigaste han varit med om.. att bryta upp är ingen enkel sak!!!

Vi bestämde att vi ska fortsätta hålla kontakten... jag hoppas verkligen att det blir så!!



Idag var det lite roligare...
Studenterna här i stan har varje år en tävling mitt i stan.
Den går ut på att ta sej från ena bron till den andra i kanalen... ca 80 m ,(är dålig på avstånd),
i ett "hemmabygge", dvs på nån form av flotte som man paddlar eller simmar bakom och skjuter på!!
Daniel's klass hade byggt nåt med två tunnor och brädor?!
När de klev ner på flotten stampade Daniel's kollega genom golvet och den sjönk, de blev diskade och Daniel ramlade i det ISKALLA vattnet ;)
Som tur var så hade han hockeyhjälm , flytväst och simfötter;)
En härlig syn....


Ebba fick sej ett bad igår em, tänk om pälsen kunde vara så fluffig även under morgondagen?!
Hon fick ett otroligt rakt och snyggt kors, så nu blir det hårspray och mousse .......:)


Ikväll tar min svåger en typ av Examen..han har utbildat sej till Arbetsledare inom byggbranchen... så vi ska fira honom ikväll!!
Antar att det blir go' mat.. det brukar bli så ;);)

Jag meddelar resultatet av utställningen imorgon....
Kram till er alla goa vänner!!!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade