Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 26 juni 2009



Här är faster's stolthet.... Lilla Lova :)

Kan man bli sötare än så ?!

Jag pussade på dessa goa kinder så fort jag fick chansen!!

Imorse vaknade jag av telefonen...herregu' , jag sov till kl 9!!!!!

Solen gassade och termometern visade 32,8 i solen!

Snabbt på med kläderna,i med frukosten och ut med hundarna!

Vi tog en snabb promenad och sen tog vi vägen förbi mamma.

Hjälpte henne med medicin och sen skurade jag golven åt henne.

Distriktsköterskan kom och tittade till såren... och enligt henne så ser det verkligen mycket bättre ut nu än vad der gjorde förrförra veckan, så det går åt rätt håll.

Nu är vi hemma och jag sitter med bikinin på... ska ut och försöka få lite färg på den vinterbleka kroppen ;)

Ikväll åker Tomas och barnen till stugan... jag blir hemma och "vaktar" mamma, kan hända att hon piggar på sej till veckan och kan klara sej själv,men just nu skulle jag inte kunna klara av att koppla av 8 mil från henne...så det är lugnast att jag blir hemma!!!

Det var meningen att våra vänner från Norrköping skulle besöka oss nästa helg... men pga vår mygginvasion så måste planerna ändras eftersom pappan och sonen i den familjen är superallergiska mot mygg !!

Det blir så att vi åker till dem istället ... längre fram i juli.. huvusaken är att vi träffas men va' snopet att myggen ställer till det så!!

Vi har nog ALDRIG haft så mycket mygg som nu... jag minns knappt när jag hade bett sist!!

Och nu har jag 13 på ena vristen och 8 på den andra *hualigen* va äckligt!!!!

Joakim jobbar sista dagen på HSB (Tomas arbetsplats) idag... så de firade han och Tomas med att äta pizza till lunch :)

Joakim bakade en kladdkaka igår som han bjudit på idag!!

Det är gött att få jobba ihop en egen lön :)

Daniel går av sitt första 10-dagars pass imorgon och nästa helg får vi äntligen träffa honom!!!

Det ska bli sååå kul att få krama om min lilla stora grabb igen :)

Man saknar honom verkligen ...för han håller låda heela tiden .... han får oss alla att skratta jämt!!!

Tänk att han bor i stockholm?!

Och att han står på egna ben.... det är ju sånt man strävar efter från dag 1 (nästan).

Att få sina barn självständiga är vårt stora mål här i livet...och det känns som om vi fått betyg G i detta ;)

Igår var min kompis Nettan hos mej och fikade...hon hade med sej sin vän Ellie, som är hörselskadad.

Vi hade så jäkla trevlig med massor av skratt.... Nettan och jag har känt varann sen vi gick i lekskolan, och vi har alltid vart de bästa vänner.

Ellie är en fantastisk människa... hon gav mej en av de bästa komplimanger jag nånsin fått, hon sa : Jag ville träffa Daniel's mamma (de har träffats i Sthlm) för att se hur en människa, som skapat en sån underbar son ,ser ut !!!!!! Jag blev alldeles rörd av hennes ord !!!

Lite skryt får man kosta på sej ibland ;)

Nu mina vänner.... ska jag bekanta mej med solen ;)

Ps. Snälla ..lämna lite kommentarer, vad som helst ... bara ett HEJ , känns bra:)

Kram till er alla

3 kommentarer:

  1. Hej, hej i sommarvärmen!!
    Önskar dig en fortsatt trevlig & solig helg!!

    Kram Camilla dy i Småland

    SvaraRadera
  2. HEJ!!
    Det är så himla kul o läsa din blogg!
    Du skriver så himla härligt om allt som händer i ditt liv....
    mygg har vi inte här(inte än)
    Ha det bäst härliga du
    Kram från Värmeland (för varmt e de)

    SvaraRadera
  3. Härlig härlig kommentar jag blir alldeles rörd ! Vad fint sagt .
    Kram vännen.
    Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade