Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 16 juni 2009

En trevlig helg...

Nu är jag hemma från en väääldigt trevlig resa!
På lördagseftermiddagen så fick jag träffa min lilla lilla brorsdotter Lova, som är det sötaste jag sett :)
Det var en trevlig tillställning med god mat och glatt värmlandsfölk!!
L-L hämtade mej på kvällen och vi åt paj och drack lite vin *mums* ;)


På söndagen hämtade vi upp Kicki och sen blev det en tripp till Anne i Karlskoga!
Åh.. va' mysigt det var..... både en massa goa pussiga valpar och en hel hög med godsaker som vi stoppade i oss. :)
Det blev mycket tok och skratt ...men lite seriöst blev det oxå vid valpfotograferingen, det var skoj att se de små liven posera på bordet :)



Vi skjutsade hem Kicki och jag fick äran att träffa Faxe, Melker och Wenke!!!!
(krya på dej , Faxe!!!)
Och Kicki's man och barn förstås.....
På vägen hem stannade vi på ett loppis... det enda som handlades var en Spritedricka!!
När vi sen kom hem till L-L så blev det till att äta IGEN!!!!
Blåbärsdessert .... med Lemoncurd, kesella, blåbär och digistivekex!!
Sen... blev det middag!!! Paj med sallad och dressing!!


På måndagförmiddag träffade vi M-L på konsumparkeringen i Vålberg :)
Det var gött att hinna säga hej till henne innan jag begav mej hemåt!!
Innan brorsan och svägerskan plockade upp mej vi Nyängsrasta så hann L-L och jag ta en kopp kaffe med slisk ;) och trevlig bordssällskap *mums*


På vägen hem så stannade vi för att äta lunch, kolla på motorcyklar och sen stannade vi till i Gysinge bruk.... det var häftigt att se detta gamla brukssamhälle!!!!!
Kl 22 var vi hemma....


I morse blev jag väckt kl 4.50 av min mammas granne.
Mamma var ute och vimsade och hade ramlat på gården.
Jag cyklade ner och hjälpte henne in ....och försökte komma på vad som var fel med henne, hon är ju annars lika pigg och rask som vilken annan som helst!
Blodsockret var på 28,7 och jag ringde därför ambulans.
Nu ligger hon inne på kvinnokliniken med ett CRP (snabbsänka) på 153 och ett infekterat , strålskadat sår..... det var därför hennes socker var så högt!!!
Och pga det höga sockret så blev hon vimsig!!!
Jaja... det löser sej!!


Nu ska vi till svärföräldrarna för att installera deras dator!!
Det blir spännande att lära svärmor hantera datorn... och det har hamnat på min lott !!!!!



Hör jag inte av mej i morrn så har jag blivit galen.....!

3 kommentarer:

  1. Hej Camilla
    Det var som vanligt jätte kul att ha dej här !!! Katt stackarn går fortfarande och letar efer dej...
    Tänk att det finns 10 poägare på Nyängsrasta..det kunde jag väl aldrig drömma om !!!
    Ja, nu blir det Riga nästa gång vi ses, det blir troligen en upplevelse på alla sätt och vis.....

    Hoppas din mamma mår bättre.

    Ha det gött, vi hörs i luren !!!

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen gött att få se en skymt av dig Camilla!!!
    Usch vad jobbigt din mamma har det! Hoppas verkligen hon kryar på sig!
    Ha det så gott!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Vi har ju pratats vid en del i gästböcker och sånt så det var verkligen trevligt att träffa dig "live"!!
    Ha de gott!!
    Kicki

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade