Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 25 juni 2009

Nu är jag tillbaka..efter några dagars uppehåll!!!

I tisdags var jag med Wilma på apporteringskurs:)
Hon är för charmig och oförutsägbar denna dam... hon älskar att bära saker OCH apportera saker här hemma!
Men på kursen slog det helt bakut :)


När dummisarna var lagda och det var dags för Wilma att hämta dem,så blev hon besatt av en stubbe... hon attackerade denna , slet och rev och viftade på svansen och nonchalerade totalt dummisarna!!!

Jag och kursledaren lockade och pockade och ganska snart började hon fatta poängen,men det tog en stund för Wilma att bli riktigt motiverad!
Det kan bero på att vi höll på att bli myggkäk.... jag har ALDRIG i hela mitt liv varit med om dess like i myggväg!!!
Jag hade 18 !! myggor på mitt ben samtidigt och Wilma hade 6 st på nosen vid ett tillfälle!!

Efter att vi varit i skogen så gick vi ut på en fotbollsplan och fick testa våra hundar.
Då ,tillslut så fick min sega tös upp farten.. hon apporterade flera dummisar och avlämningen blev perfekt.... :)
Man kan inte begära allt av en norrlandstös med knäck i lurarna och kola i planeten ;)
Nästa vecka blir det till att simma ut och hämta pippisar .......

Igår kom min mamma hem från sjukhuset.
Så jag och svägerskan var och handlade åt henne!
Mamma är så pigg man kan begära i hennes situation.... Jag hjälper henne med mat, handling och medicin.
Jag var även och hjälpte min pappa att tömma en del av huset som han håller på att tömma inför flytten.
Det gick bra trots sommarhettan...
Vi har kanon varmt även idag!!

Imorse var jag ner till mamma och kollade till henne ,vi satt på balkongen och fikade en stund och sen gick jag hem och bakade en rabarberpaj som jag ska bjuda min komis Nettan på, hon kommer vid 2 tiden:)


Nu ska jag åter till mamma för att ge medicin och lite lunch!!
Vi hörs senare...

2 kommentarer:

  1. Åh, vad häftigt med apporteringskurs! Va duktiga ni är! Hmm, märks vem Wilma är dotter till - en del av charmen det där med egen vilja...*ler*
    Vi har också såå varmt, idag har jag tagit första doppet (tillsammans med tre hundar simmade jag -Bella simmar ju inte) Härligt!

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad skönt med din mamma och att du orkar hjälpa dina nära o kära :)
    Kul med Wilma hahhaaaaa skogen är bäst :)

    Vi är fyllda av skräck!!!
    MYGGSKRÄCK...
    De varnade på nyheterna om just MYGGEN igår !!!???
    Vad ska vi GÖRA Millan ???
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade