Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 8 juni 2009

Måndag

Hej igen....

Jag måste börja med lite skryt.... :)
Babsan... Wilmas kullsyster i Värmland blev BIS i lördags, på GRK!!!
GRATTIS!!!!! ;)
Hon är sååå snygg den bruden.... !!!!

Direkt efter utställningen så åkte vi till stugan!
Det var faktiskt riktigt skönt att få slappa där..för min rygg höll på att haverera!!
Men på söndag var jag som en ny människa igen:)
En stund....


När vi var på väg hem på söndageftermiddag,för att uppvakta brorsans sambo Marie,så fick jag grymt ont i magen!!
Hela kvällen tillbringade jag i soffan med täcke...frös som en hund och sprang på toan stup i kvarten!!!
Precis när jag skulle gå i sängen så fick jag kräkas!!!!!!!
Och de mina,damer och herrar, är absolut det värsta jag vet och det är SÅÅÅ synd om mej då ;)
Jag har inte haft magsjuka på 9 år.... men nu, när det är studenten och apportering(ikväll!!) , då ska man naturligtvis åka på detta!!!!
Jag har inte tid.......

Åter till utställningsdagen:)
Det var en bra dag med tanke på att det var sagt att regnet skulle ösa ner... vi fick inte en droppe på oss;)
Det var lagomt varmt för hundarna,de behövde inte flåsa och pinas av solen och de behövde heller inte bli blöt!!
Kanongött...
Tack för kommentarerna om vår "springning" ;)
Det som stör mej lite är att Ebba inte tar ut sina steg..... om jag skulle öka min steglängd det minsta så börjar hon galoppera!!!!! Det är verkligen hårfin marginal mellan flyt i stegen och galopp!
Men givetvis går det att träna...


Idag blir det varken det ena eller andra..jag är glad om jag orkar in i duschen.
Jag skulle kunna ge en halv miljon för ett glas kallt vatten..... *mums*

Jag önskar er en go' dag!!!

2 kommentarer:

  1. Men OJ vad tråkigt med influensan...
    Krya på dig vännen .

    Kul med att du kunnat vara så aktiv du varit ..Du är snart på benen igen ska du se.

    Visst är det frustrerande att inte kunna göra det man vill/tänkt ig göra grrrrr.

    Inte lätt att visa sin hund alla gånger.Min Maja slänger gärna ut sina lätta framben :))
    Hon är lätt på foten Hahhaaa
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gullig du är...nu rodnar jag nästan! Babsan hälsar och skickar en nospuss som tack!
    Det där med stegen...faktum är att ibland är det en nackdel med att ha för god "kontakt" förare och hund vid utställning. När de springer och håller ögonkontakt med matte tar de inte ut stegen riktigt...
    Krya på dig nu Camilla! Stor bamsekram!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade