Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 14 juni 2010

Trött... slut och fattig!!!

Vi pendlar fortfarande mellan hopp och förtvivlan.... Wilma har riktigt ont nu och än har vi inte fått nån kallelse!
Jag TROR att jag tycker att hon borde få gå vidare...
Vill inte se henne ha ont mer!!!
Hur blir det efter operationen???
Ingen som vet... tänk om det bara tar ett par veckor så ryker korsbandet på andra sidan ?!

Ska hon få slippa att bli lämnad i Strömsholm, instängd i en liten bur.. utan oss och utan Ebba?
Ska hon få slippa att rehabiliteras under lååång tid med mycket smärta?
Ska hon istället få somna in här hemma.. i lugn och ro på sin plats?

Det snurrar runt runt i mitt huvud.. och jag vet varken ut eller in:(
Tomas mår jättedåligt pga detta...

Wilmas favoritsäsong är ju här nu.. och hon kan inte göra allt som hon brukar.
Hon får inte ens gå en promenad... får bara vara på gården!!!
Wilma tittar långt efter den som tar Ebba i koppel och går ut på vägen.. det skär i mitt hjärta att se detta!!
Jag orkar inte se henne sjuk längre......

Hon gnyr och är orolig idag... När kommer remissen, och HUR ska vi göra??????

Mamma fick cancer förra våren, jag opererades för 10 månader sen,mamma fick återfall i samma veva och dog för 7 månader sen.
Allt blev så otroligt tufft efter det... Men vi hankade oss fram.
I februari fick Linus diabetes....
Å så nu detta...
När tar det stopp ?!
Utan att klaga .. det känns som om jag går på knäna!!!!
Det är sorg på sorg ... tårta på tårta... och det verkar aldrig sluta!!
Orken håller på att ta slut...
Likaså våra pengar!!!

Jag önskar er alla en superdag... full av lycka och glädje!!

5 kommentarer:

  1. Lilla gumman ,förstår det är tufft och frågan är om hennes andra knä orkar belastningen när det ena opereras eller möjligen går det sönder fortare .
    Det är inte lätt detta med våra älskade och nära .Jag vet :(
    Du är stark och du kommer ta ett bra beslut.
    Själva drar vi gränsen vid förmycket lidande på hunden .
    Om det går att opereras är kanon ,men inte om det blir för smärtsamt och utsikterna är en till op i sikte .och för lång rehab tid .
    Men du vet ju hur jag resonerar ;)
    Saknar er .
    Bamse Kram till er ,det vänder snart ska ni se .

    SvaraRadera
  2. Vännen, vad jag lider med er!!
    Jag förstår att det känns som den berömda bägaren rinner över. Men jag tycker ändå det verkar som du har fattat ett beslut, eller har jag fel?
    Följ din känsla så ska du se att det känns rätt till sist.
    Styrkekramar i massor!!

    SvaraRadera
  3. Men älskade vän...
    Vilken vånda. Vad jag lider med er!
    Jag kan inte ens ge er råd eller ett förslag om vad som kan vara det bästa...jag är alldelens tårfylld i ögonen nu...
    Följ er instingt
    Styrke-kram till er alla

    SvaraRadera
  4. Åhh nej! Stackars Wilma som har så ont!
    Det är verkligen inget lätt beslut att ta, men hur ni än gör, så gör ni det som ni tycker är bäst för Wilma. Det är bara ni som känner henne.
    Skickar en bamsekram till er allihop.

    SvaraRadera
  5. Vilket oerhört tufft år ni har haft!! Och så nu detta... jag förstår er vånda, vad är bäst gör Wilma, får hon ett värdigt liv efter operationen, frågorna måste vara många och svaren få.
    Hoppas så ni kommer fram till ett beslut som känns rätt för er. Tänker på er och skickar över många styrkekramar!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade