Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 9 juni 2010

Sorg och elände...

Vilken tråkig dag...
Wilma's korsband är av och hon måste opereras, remiss är skickad till Strömsholm och om 2-3 veckor blir det av!
Vi fick 2 alternativ idag: Operation eller ta bort henne!!!
Vi vet inte om vi gör rätt... Men vi ger detta en chans!!!

Wilma har idag gått in på en bantningskur... 5 kg ska bort och sen hoppas vi att det andra korsbandet håller för tid och evighet!!!

Agria har ändrat villkoren så MAX 15000 betalas ut i såna här fall... och det kommer att gå på 25 000 - 30 000 kr!!!
Detta innebär att alla våra besparingar försvinner (+ lite till) , mina fickpengar till Italien försvinner, huset kan inte målas/renoveras och semestern får minimeras...

Jaja.. hursomhelst , så hoppas jag att vi gör rätt , gentemot Wilma!

6 kommentarer:

  1. Nääää...är det sant???!!!
    Men hur gick det till???
    Och hur kan försäkringsbolaget ha såna bestämmelser???

    Nu får vi hålla alla tummar att op. lyckas och att hon blir helt återställd.
    Jag lider med dej/er, det vet du!!!!!!!
    Lite styrke-kramar sent i natten....

    SvaraRadera
  2. FY vad hemskt! Hur gick det till?? Försäkringbolagen är allt bra fräcka, allt är frid och fröjd så länge som pengarna kommer från vårt håll men om det blir dags för dom att pynta så går det inte alltid lika lätt!
    Vad säger veterinären, hur ser prognosen ut?
    Styrkekramar från mig oxå, Malin

    SvaraRadera
  3. Vi bytte från Agria till If för ett år sen, sparar över tusen kronor/år och får bättre villkor, det är inte klokt vad dåliga Agria har blivit.
    När jag hade hästar så fick jag oxå byta till ett annat bolag för helt plötsligt så tog dom bort en massa saker som ingått innan, MEN höjde ändå premien, Agria- nej tack!
    Hoppas så det går bra med Wilmas operation! Kram

    SvaraRadera
  4. Men fy vad tråkigt!!
    Jag hoppas att operationen går bra.
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Fy tusan så ledsamt. Oh försäkringar, ja de är bäst när man bara betalar, när man ska ut något blir de lite knivigare. Ibland fundrar jag på att säga upp ALLA försäkringar, det är nog billigare att betala när något verkligen händer för man får varjefall betala en massa. Jag har ett eget försökringbolag till min Ebbha o de är kanonbra o bara självrisk inga tillägg o när hon blev ormbiten var inga problem alls. Men de andra djuren har annat försäkringsbolag o de gillar jag inte alls.
    Hoppas allt går bra för Wilma, ska hålla tummarna för henne o säga till djuren här att göra lika dant ((fast de har ju inga tummar)) *ler*.
    Kramiz på dig o lycka till för Wilma.

    SvaraRadera
  6. Åh, håller verkligen tummarna för att det går bra för Wilma... :-( Stackare.. och stackars er...
    Kram och lycka till med henne - morsan å syrran hälsar! ;-)

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade