Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

fredag 18 juni 2010

J*v*a fredag...

Man kan säga att vårt liv är som en bergodalbana.... Det går utför, och ännu mera utför, rakt ner i det svartaste helvetet.. rätt vad det är så knycker det till,o sen går det upp och man har chans att se en underbar blå himmel.
Varför det känns så??
Jo... häromdagen hittade någon Joakims moppedäck... efter lite efterforskningar så fick vi namn på den som stulit moppen!!!!!
Kontaktade polisen, de beslagtog däcken och nu väntar en husrannsakan :)
Vill inte skriva alltför mycket här.. Joakim kan råka illa ut!!
Men.. vi är dom på spåren !! ;-)

Wilma, Ebba och jag har nyss varit en liten tur till skogen.. vi behöver inte lyssna på vet. förmaningar nu vad hon får och inte får göra!
Hon bestämmer .. och hon vänder när hon behöver gå hem .
Om jag ska va ärlig så går vi kanske 150 m ..men, ändock i skogen ;)

Förra veckan när vi fick besked om Wilmas skada , så fick vi ju några restriktioner: Inga promenader, bantning ...
Nu skiter vi i dessa.. hon gör det hon orkar och äter allt som hon gillar :)
760 kronors säcken med bantningsfoder kan vi donera till nån annan!!!
Då... kan jag säga att Wilma var påverkad, jag trodde att hon kände på sej vår sorg, och samtidigt deppig över värken..

MEN..... Så fort att jag tog henne till skogen så vaknade mitt lilla skogsrå till liv igen ;-)
Hon är gladast av oss alla... hon leker , skäller , busar , springer, hoppar ... rider på Ebba (hm),
försvinner i skogen , gräver, stjäl ved mm mm mm ...

Jag pratade med vet. Trond igår... han tror inte att hon har ont!!!!!
Det är mer att hon inte kan stödja på benet?! Men det gör hon ibland!!!!
Längst bak i min lilla egoistiska hjärna så tänkte jag.... VARFÖR ska hon bort då??????
Kan hon inte vara kvar tills vi ser att hon inte vill mer ... herregud, det är ju mer fart på henne än Ebba!!!!????

När det har gått så pass långt som detta, när jag inte ens tänker på Wilmas bästa , då tycker jag riktigt riktigt illa om mej själv!!!
Men håll med om att det känns tokigt att avsluta ett liv som är så spralligt och glatt!!
Jag försöker att hitta alla kryphål som finns.. tror att hon har läkt under natten, att vet. har misstagit sej, att allt blir bra bara hon får lite mer tid!!!
OM Wilma visat sej vara trött, slut , smärtpåverkad ... då har jag inte funderat ens en liten millimeter... men nu känns det förjävligt att släcka hennes liv!!!!

Imorgon ska vi har vårt kalas... tror ni att jag har lust???
JAg som bara gråter och snyter mej hela dagarna.. mina ögon syns snart inte, näsan lyser röd och till på allt så är jag jätteförkyld !!!
JIPPIE::::::::

Oj så muntert och härligt inlägg.. såna vill ni säkert se fler av!!!!???

Det är bäst jag ger mej nu...

Kram till er.. trots allt !!

2 kommentarer:

  1. Låt hon göra lite som hon vill nu! Det blir en härlig stund för henne. Äta gott & leka så mycket hon orkar!
    Varför ha en massa måsten, låt henne leva lycklig FULLT UT den sista tiden....
    En jätte hård kram.

    SvaraRadera
  2. Såg du tiden du kommenterade hos mej?????
    Var det medvetet eller välplanerat????!!!!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade