Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 7 juni 2010

Den första utställningen utan placering!!! :(

jaha.. så var den efterlängtade utställningen över!!!
Det som var allra roligast var att få träffa Susanne P ..... Hon stod för : Tips från coachen !!
Härlig människa... Ni som inte vet vem hon är eller har träffat henne : Synd för er !!! ;-)

Jag jublar väl inte över hur det gick.... men vi slapp åtminstone den Blå Lappen !!!!
Min kropp började protestera redan INNAN vi gick in i ringen....
Kanske att Ebba kände av att jag började bli lite smågrining, och då blev hon lite tjurig istället !
Hon satte sej i ringen.... DET har hon aldrig gjort !!!
Jag fick inte ställa eller röra henne, då drog hon sej i sidled.. hon som annars nästan kryper in i skinnet på mej ;-)
Jaja....
Domarn sa att hon "bär sin svans lite fult "... Tomas har sagt detta i alla år nu och ÄNTLIGEN så fick han vatten på kvarnen..
Men, Ebba hade fin kropp, passande benstomme, vackert huvud och uttryck, välgående och rörde sej helt OK... jösses, jag säger som M-L : Va e väl en bal på slottet?! : )

Så fort att Wilma blivit av med sin hälta, så ska hon och jag minsann in i ringen.. HON gillar det verkligen , och sen ska vi göra anlagsprovet !!!
De e min jänta de'...
På onsdag ska vi träffa en expert i Sundsvall, HOPPAS HOPPAS verkligen att han hittar felet OCH en behandling!

Idag mina vänner , måste jag vila...
En liten sväng till Jysk , men sen är det stopp, ska på föräldramöte ikväll... inför årets bal som går av stapeln på torsdag!'¨'
Min "lilla" Joakim ska ta på sej kostymen... och dansa hela natten lång ;)
Jag förstår inte vart tiden tar vägen.... Nyss satt han i en hoppgunga i dörröppningen , sparkade med de små benen och var så liten och hjälplös!!
Nu står han på egna ben och hjälper oss med allt möjligt!!

Jag älskar denna utveckling.... Från dag 1 (nästan) så strävar man ju efter att uppfostra dem till egna ,självständiga individer.
Det är en fröjd att se hur Daniel klarar medgång och motgång ( sådana finns oxå i livet).
Nu ska näste man ut och ta för sej.... först utbildning och sen står hela världen till förfogande :-)

Jag önskar er en bra dag i solen...
Kramen

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Först försvann kommentaren så jag skrev ett nytt och nu kom det helt plötslig tillbaka så jag suddade ett :)

    SvaraRadera
  3. Vad det var roligt att träffa dej i går!!!!!
    Du gjorde ett toppenjobb i ringen men det är ju domaren som (be)dömmer...
    Och sen var det otroligt hög kvallite på hundarna!

    Hon var jättefin trots att hon hade så lite päls.
    Nu längtar jag tills nästa utställning, då kommer vi, Kiara, Diva & jag, att vara dina värsta konkurrenter!!! ;)
    Sv. hon mår mycket bättre idag men nu börjar det att läka så det kliar...
    Massor med kramar

    SvaraRadera
  4. Beklagar förlusten Ja eller vad i hela friden säger man !??!!
    Asch då Tomas !!!! Grrrr Karlar säger jag bara HMMMmmm...

    Jajaa jisses vad tiden springer iväg !
    Stora är de !
    Men vi har en skrota som vi får njuta av lite till :)(eller inte FY för tonåren :(
    Bamse Kram och Du och T har Lyckats såååå Bra med era fina grabbar :)

    SvaraRadera
  5. Vi ställde oxå ut i helgen, vår ena tjej fick en tvåa :-( men hon hatar utställningar, MEN vår egen uppfödning Elsa vann sin klass med ck och blev placerad 4:a i Bästa Tik som enda junior och det var hennes första officiella utställning :-), vi är otroligt glada och stolta!
    Visst går tiden fort, hoppas din son får en fin student med soligt väder!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade