Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 16 juni 2010

I den bästa av världar.. så är vi alltid tillsammans!!

En dag , för länge sedan... fick jag ett samtal från en kennel i Sundsvall: Det blev ingen tikvalp över till oss !!!
Jag blev förtvivlad och satte mej vid datorn.... En kennel i Värmland vid namn Falleur's hade ett återbud, en tik som var leveransklar vid påsk :)
Detta var år 2003...

Den 18 april mötte vi upp ett par från Boden som hämtat sin valp hos Lise-Lotte, de hade då med sej våran Wilma... den sötaste i världen .. OCH gladaste ;)

DÅ.. den dagen började mitt liv på riktigt !!!
Idag.. 7 år senare.. känns det som om det har tagit slut...
Vi har beslutat att låta Wilma slippa operation och allt som följer med den.. Hon får somna in här hemma !!

Vi har haft underbara år med denna UNDERBARA tjej.... Hon har gett oss massor och vår skyldighet är att låta henne slippa lida!!

Hon har under åren grävt upp i stort sett hela gräsmattan.... (vi blev tvungna att ta bort vårt stenparti som var full av blommor pga henne ) , hon har rullat sej i både det ena och det andra ,mestadels skit !!!
Hon har försvunnit från oss i skogen... från gården, och hon har ibland ingen hörsel utan går sin egen väg !
En gång tog hon fel på tuggbenet mellan sina tassar och husses tå.... hon låg på rygg med benet hårt hållet och sen bet hon till ... i husses stortå ;-)
Wilma har tuggat sönder ALLA sina leksaker.. de har bara haft en viss tilldelad tid som leksak, sen har de blivit mos!!
Hon har matvägrat....
I mååånga omgångar!!
Och tillfällena har varit lika många , då jag varit på vippen att sätta henne på bussen till sitt ursrung: Falleur's Kennel :)

MEN.... Wilma är och kommer alltid att förbli den klokaste, finaste, snällaste , goaste , vackraste hunden i mitt liv!!!
Med åren blev hon lugn, klok och vääääldigt lydig (förutom då hon valt att rulla sej eller äta skit).
Hon har som sagt gett oss otroligt mycket...
Jag har fått otroligt fina vänner pga henne... Ni vet vilka ni är ;)
Ebba har vi oxå fått , tack vare Wilma!!

Det finns inga ord för mina känslor till den finaste av alla...
Jag önskar att hon förstår mitt TACK till henne !!!
Tack för de, allt för få åren, tack för alla skratt, , tack för alla härliga skogspromenader , tack för simturerna , tack för all din ovillkorslösa kärlek...tack för din vänskap i alla mina humörsskiftningar.
Tack för ditt tålamod , tack för allt min finaste Wilma...och förlåt för att jag inte kan göra mer för dej.....

1 kommentar:

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade