Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

söndag 1 november 2009

Igår var vi och hälsade på mamma på sjukan...
Hon har börjat kräkas igen!!!
Men vi spelade Yatzy och Tomas köpte en Halloweenbakelse till henne , hon är så tacksam för allt!!
Hon börjar mer och mer likna min mormor.... hon har blivit gammal :(
Det känns lite olustigt nu...

Vi skulle ju till Djurmagazinet ...men det var ju stängt!!
Jag hade glömt att det var storhelg!
På eftermiddagen kollade vi på en MODO match, vinst med 4-1!! :)
På kvällen kom svärföräldrarna och fikade .
Jocke hade 2 kompisar som sov över...

Idag har jag trimmat lite på svansar och öron.
Om jag inte har så ont i morgon så fortsätter jag.
Tomas har byggt rasskydd till våra nya buskar..det blev såå bra, nu behöver jag inte vara rädd att de är platta till våren.
Sen blev det en veckohandling..

Alldeles nyss var vi ner till mammas lägenhet och betalade räkningar åt henne.
Jag hoppas att hon snart får komma hem...saknar henne!!!
När vi kom hem så hade storebror varit här med dessa härligt mörka kantareller;)

För tillfället så kollar vi på MODO match igen..... de leder just nu !!!;)
Sen ikväll ska vi testa en ny glögg som vi hittade på ICA... Hjortronsmak!! och en ny Chokladkaka med kanelsmak;);)

När vi kom från promenaden från mammas lägenhet så bytte Tomas en lampa på bron, jag gick in med hundarna (?)
Vi började kolla på matchen och Ebba låg med oss i soffan ... Wilma låg i sin säng ,TRODDE VI!!!!
När jag gick in i sovrummet så var hon inte där.... VAR ÄR WILMA, frågade jag ????
Öppnade ytterdörren och finner henne där..... vi hade glömt henne ute!!! i ca 1 timme!!!!
Vojne vojne....
På tal om Wilma.... hon blir ju 7 år i februari och hon har ALDRIG gått ner i källaren,hon vägrar den trappen!!!
Vi har försökt ALLT i alla dessa år.....
Igårkväll lyfte Joakim ner henne till halva trappen, och lockade med godis.
DÅ... gick hon ner..och nu har hon gjort detta flera gånger!!!
Det går att lära gamla hundar ;)

Nä...nu tillbaka till hockeyn!!
Ha en go kväll.... det ska jag !!!

5 kommentarer:

  1. Hejsan vännen .
    Åhhh vad sorgligt med din mamma ,jag hoppas hon piggar på sig .

    Kan upplysa om att du inte är ensam om att glömma ;)Stackars vovve!:))
    Hon fick väl nåt gott/godare ?

    Längtar nu till slutet Nov.
    Kul att du piggar på dig .
    Hälsa Tomas .
    Bamse Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Stackars Wilma!!! ;-) Så har hänt med Bella ett ANTAL gånger eftersom hon älskar att vara ute...
    Visst är det mysigt nu när man kan börja dricka glögg igen!
    Hoppas din mamma kryar på sig! Ha det bra!
    Från hon som målar i vardagsrummet..... :-D

    SvaraRadera
  3. Å va härligt för Wilma att få ligga ute en timme....!!!!!Glöm henne gärna lite varje dag så ska du få se på fin päls sedan !
    Idag ska Amos och Grynet ha en liten date..hör av mej om hur den gick..

    Ha de gött !!

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ Vad tråkigt med din mamma ska hon aldrig få må bra ... Tur hon har underbara dig.
    STOOOR kram från mig

    SvaraRadera
  5. Det blir i svart/grått/lite brunt....ska ta bilder sen!
    Kram

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade