Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

lördag 14 november 2009

Hopp om livet..

Hej igen:)
Och tack alla goa ...
Vi vacklar oss fram så gott det går, mamma ligger kvar på sjukan för 7 veckan på rad.
Hon har äntligen fått byta avdelning och nu KANSKE hon kan få den vård hon behöver!?
Jag har bråkat med både sjuksköterskor och doktorer, de får nog dåndimpen varje gång jag ringer dem ;)
Jag har inte bråkar för skojs skull..... min mamma fick veta förra fredagen (strax innan sin andra operation) att hon haft blodförgiftning i såret.
Det har kunnat gå illa eftersom det är dödligt!!!
Ingen har gjort nåt utan det känns som om de struntar i henne bara för att hon är 65 år och lider av cancer.
Man är väl värd vård ändå?!
Sen har hon så mycket vätska i kroppen så det bildas STORA varblåsor på benen som spricker och fylls på:
Blåsorna är ca 8 cm i diam. och 3 cm höga!!
Hon kan knappt prata och ännu mindre ANDAS!!
Jag kan /orkar inte nämna alla grejer som de utsatt henne för.... men jag lovar att det kommer att gå till anmälan från oss.

Daniel kom hem förra fredagen...hans arbetsgivare köpte tågbiljett till honom !!!!!och gav han ledigt i en vecka.De är för underbara på Wallmans salonger!!!
Vi visste inte om mamma skulle klara en operation till ,därför ville han hem och vara på plats OM nåt tragiskt hände!!
Mamma och Daniel har en väääldigt speciell kontakt... de är som ler och långhalm ;)
När vi hälsade på henne direkt efter op. så blev hon som en solstråle när hon såg Daniel(det var han och jag som hälsade på henne),hon visste inte att han var hemma så det blev en bra överraskning:)

All min tid går åt till att vara anhörig/dotter ... så jag har inte gjort så mycket i veckan som gått.
Idag,när mamma fick byta avdelning så kan jag äntligen slappna av.
Har rensat en byrå i hallen.... Tomas målar den vit och jag sköter sorteringen:)
Vi måste köpa mer färg i morgon , då ska jag måla bröstpanelen ,vit den oxå!
Fräscht med vitt.....

I måndags var vi på MJ's This it is... wow ,va bra den va!!!
Jag är imponerad över vilken otrolig människa han va'!!
All kritik som han uttryckte sa han med : "Sagd med kärlek" och med verklig känsla i sin mjuka stämma!!!
Respekt.....!!!!

Det var lite kul att få gå på bio med hela familjen, som gamla goda tiden när Daniel bodde hemma;)


Idag har det regnat,så pass mycket ,så den lilla matta av snö som vi hade, har smält bort.
Det känns tråkigt eftersom vi hade tänkt åka pulka med familjen Velander när de kommer till oss den 1 Advent.... men det kanske kommer mer innan dess.

Nu har jag skickat efter hela den första säsongen med Alla älskar Raymond ;):);)
Jippie.....

Jag sitter här vid datorn med ett öga på dataskärmen och det andra ögat på tvskärmen...MODO möter nämligen HV71 och det står 3-3 , 2 minuter kvar på den andra perioden!!
MODO ligger sist i tabellen och det känns sååååå j-vla tungt!!
Men ...vem vet,det kanske vänder ?!

Gillar ni hockey???

Nu ska jag brygga lite kaffe, tända i öppenspisen och bara MYYYSA :)
Ha en jättebra lördagskväll.. och glöm inte Körslaget!

3 kommentarer:

  1. Men jösses!!! Hur mycket ska en människa behöva uthärda!?! Åh, vad jobbigt att behöva kämpa för ens mamma för att hon ska få rätt vård! Det räcker väl med bekymmer över att hon är dålig...
    Missade vem som vann körslaget, men tyckte jag förstod att Ola's lag vann?
    Är ju en idolfantast själv....
    Tycker förslaget med egen balkong till nästa års open show låter fantastiskt! Mikael nappade (muppade) direkt! ;-)
    Sköt om er allihop!
    Stor KRAAM!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Tack snälla föt dina fina ord på min blogg:) oj oj sånt värmer.
    så hemskt med din mamma, man blir riktigt orolig för sjukvården ibland:)
    Ha d gott
    Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Usch, blir gråtfärdig när jag läser om din kära mamma...:(Tyvärr är vården så i Sverige nu. Du vet min sjuka syster gick med lunginflammation som inte blev bra med antibiotika förra året i Septermber/Oktober. Hon fick astma medicin och skickades hem fast hon hade svårt att andas...när hon någon vecka senare fick en propp i ena lungan och fick ta ambulans, så blev hon röntgad och de hittade då i den lungan upp i luftrören en 9 cm x 6 cm stor fet tumör - elakartad. Hon var 39 år och fick inte en röntgen när det egentligen var befogat...

    Haha:-) Om du gillar bilder på Buddy så skulle du träffa honom live, då skulle du vara kär för livet:)
    Speciell kille med en unik färg.

    Hoppas ni har det så bra ni kan och jag kan bara beklaga det ni går igenom nu med din mor. Ta absolut och anmäl det!! Någon jä-a måtta får det vara!

    Tröstkramar Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade