Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 30 november 2009

En sekund i taget..

Idag vaknade jag av att det regnade.... typiskt,all denna vackra vinterdräkt som vi lyckats få på träden var som BORTBLÅST!!!
Trist...
Men men,det är inget att hänga upp sej på:)

Jag har tvättat ,handlat och haft besök av en kompis som jag inte träffat på drygt 2 år!!
Hjälp va kul det var att få surra med Marie;)
Senast vi träffades så var vi på en seans!!! Det var första gången för mej och jag tyckte nog att det var ganska intressant!
Marie har en goldentik vid namn Maja... lika lugn och foglig som min Wilma:)
Vi fikade kaffe och pepparkakor med lingonkräm.. (philadelfiaost blandat med rårörda lingon).
Det var ett nytt recept... och det slank lätt ner 2-3 pepparkakor.

Igår var vi i kyrkan... de läste upp mammas namn, det var fint adventsfirande!
Sen kom min bror och svägerska och drack kaffe hos oss .
Imorgon blir det till att ta farväl av mamma på bårhuset....
Jag valde fina kläder till henne, (morsdagskjolen , svart tröja med stor krage och hennes nya skor och hennes älskade pärlhalsband).
Jag plockade även med hennes egna kudde.... den sov hon såå gott på , och nu får hon för alltid vila på den!
Det blir en jobbig dag,men ack så nödvändig!!
Ska bli skönt att få ge henne sista kramen... sen får hon ro i graven och vi kommer ju att ses igen!!

Nu till våren ska jag och L-I jobba med att fixa anlaget i viltspår till Wilma, vi ska träna till tusen och sikta på att få ett chamionat på henne med ;);)
Ja..det är ju bara att testa.. det skulle ju onekligen vara kul om hon klarade anlaget.
Hon var ju en klippa på spår redan när hon var valp...klockren!!
Ebba har jag inga planer för nu.... hon tränar mest på att vara en knähund och en tokfia;)
Hon är sååå charmig och rolig!!
Nån utställning lär det ju inte bli förrän i Februari, då är det Open show!

Nu är det kväll och jag är riktigt trött och slut.
Sover dåligt på nätterna men är ändå uppe kl 6.30 varje morgon.
Vill absolut inte somna om när barnen gått till skolan... det är gött att fika med dem och småprata innan de drar iväg till plugget.
Vi tänder ljus och myser:)

Önskar er alla en god natt

4 kommentarer:

  1. Åhh vännen JAG tänker på dig DAGLIGEN!!!
    vet du vi har haft riktigt jobbigt här hemma med sjukdommar och T som i Tonåringar Grrrr
    Jag har inte haft orken att prata;(
    Men vi hörs i morgon .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Godmorgon i stugan.

    Va skönt å se att du börjat blogga igen, ett bra tecken.
    Idag ska jag till Arvika, man kanske skulle svänga in till din lillebror och hälsa på !!
    Nej, jag väntar med det tills du kommer nästa gång. Ska bli spännande att se deras nya ställe.
    Härligt för Frasse att kunna gå där å strosa.

    Å du...staken är på plats !

    Ringer dej i kväll !

    SvaraRadera
  3. Skönt att vi orkad talas vid ...
    Hoppas det blev en fin cermoni.
    Tänker på dig /er .
    Jag vet att du har det kämpigt just nu men jag finns här om du behöver prata.
    Hörs snart igen .
    Bamse Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig var dag nu...har i ett par veckor haft det tufft med saknaden av min lilla syster som nu varit borta i 4 månader och 9 dagar.

    Kram
    Jeanette som är glad att hon fått ut nya hemsidan, och Isabella sin nya
    www.dajalas.se min
    www.agility.dajalas.se Isabellas

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade