Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 5 november 2009

Torsdag


Så här blev vårt sovrum till slut..det fattas en hylla ovanför sängen, men det kommer så småningom!!
Jag beklagar bildkvaliten... kameran är inställd så här och jag har INGEN aning om hur jag ställer om!!!
Idag har Joakim varit hos tandläkaren.... 0 hål och mycket beröm!!
Tydligen så har han kanonfina tänder!!!;)
Linus och jag räknade matte för hela slanten igår... det gick jättebra, han är sååå duktig!
Sen läste Tomas och han Biologi (mossor och lavar).... de läste högt och diskuterade !
De ska ha prov på detta på måndag!!
Iförrgår så var jag på utvecklingssamtal för Joakim...
Allt går så bra ,med jättefina betyg.
MVG i Idrott, VG i teknik, engelska,matte, spanska , biologi.
Svenskan går sådär... måste träna mer på att läsa böcker, ligger på G nu men han vill ju gärna hoppa upp ett snäpp ;)
Det känns så gött när de verkligen förstår vidden av hur viktig skolan är!!
Joakim har matteprov idag... håller givetvis mina tummar för att det går bra!!
Mina hundar ligger i soffan och slöar... vi var ute i snörusk i morse och det gillar inte Wilma, hon ville få sina tassar torkade (snabbt som attan) och sen kvickt in och värma sej!!
När vi varit ute och de blivit blöta så har vi en liten "ritual"...Ebba väntar nedanför bron(trappen) och medans så sätter sej Wilma på bron och ger mej ena framtassen,jag torkar den torr och sen lägger hon den andra tassen i min hand.
Efter det ställer hon sej upp så att jag kan torka magen och baktassarna ;)
Hon gör samma sak VARJE gång..... Om jag tycker att de inte blivit så blöta så att de behöver torkas,så står Wilma kvar på bron och väntar tills jag fattat vinken:)
Ebba , hon går upp på bron när jag släppt in Wilma ,hon lägger sej på rygg efter att framtassarna blivit torkade och så får man låna hennes mage och baktassar;)
Den 21 december kommer Daniel hem....kul att få ha honom hemma under julen!!
Ev. så kommer han att jobba på Silja Line mellan annandag och nyår....
I år kommer både mina och Tomas föräldrar att vara hos oss...svärföräldrarna är hos oss vartannat år.
De är mysigt att få vara många på jul... på juldagen åker vi som vanligt för att sova över hos farmor och farfar, då träffar barnen sina kusiner.
Den äldsta är 21 och den yngsta är nyss fyllda 7 år
Vi brukar vara 12 st som övernattar hos dem...+ de själva!!!;)
Jag älskar ALLT som har med jul att göra...från första glöggsmutten i advent ,så är allt ett enda lyckorus;)
I år får vi besök från Norrköping till 1 Advent.. det är första gången familjen Velander är här och det ska bli sååå kul:):)
Jisses vad jag ser fram emot detta!!!!
Får se om skrattmusklerna håller.....
Nä mina kära...nu blir det till att göra nån typ av nytta.
Det blev ju ingen chokladkaka bakad häromdagen,så jag antar att det är dags nu;)
Jag gillar att baka mjuka kakor..fort och lätt ska de' va'!!!
Var rädd om varann och kom ihåg att "behandla andra som du själv vill bli behandlad"

1 kommentar:

  1. Så fint ni får det,nu kommer ni att sova...gott!!

    Hon är allt bra lik pappa lilla Lova, gulligt kort du skickade.

    Hörs i luren !

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade