Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 9 december 2009

Grön Jul???

Jisses Amalia.... inlägget åkte iväg av sej självt utan att jag hunnit skriva nåt :)

Hej där ute...
Nu är begravningen över och vi håller på att tömma mammas lägenhet...
Begravningen var sååå vacker!
Vackra blommor, fin musik och massor av folk som ville säga adjö till mamma!!

Jag har varit i skogen idag... Birgitta var med mej + hennes 2 hundar.
Wilma och Ebba är mer än jävligt skitiga, fasen va jag hatar detta råa , gråa pissväder!!!!
Nu vill jag ha kallt och snö....

Ja..snart är det jul... med allt vad det innebär!!
Kanske hinner jag inte göra alla "måsten" i år.... är glad om vi hinner få klart med lägenheten!!
Den ska ju tömmas och städas ur...
Men jag skulle gärna vilja få till en riktig jul oxå... så riktig som den går att få!!

Pojkarna sliter med skolan nu , det är prov och läxor hela tiden!!
Men de kämpar på ....
Jag vet inte om jag sagt detta..men Joakim har bestämt sej för att gå Byggnadsprogrammet, då får vi en till snickare i familjen;)

Jag går fortfarande runt och funderar på vaccination... kan inte bestämma mej!!
Men samtidigt så känns det vanskligt att ta sprutan just nu... för de allra flesta blir sjuka efter de tagit den.
Jag har inte tid att bli sjuk nu....
Men isf så blir man ju dålig i kanske bara 2-3 dagar, åker man på baconfebern så blir det ju betydligt längre än så.
Hur har ni alla gjort?????

Nu har jag blivit tvungen att börja knapra på Östrogen tabletter.... har vallningar HELA nätterna!!
Vet inte när jag sov en hel natt sist...
När jag vaknar av värmen så blir det så svårt att somna om för tankarna hamnar hela tiden hos mamma....
NU får det bära eller brista.. jag måste få sova!!!!
Jag vet att det är risk för bröstcancer när man äter östrogen.. men samtidigt så kommer jag att trilla av pinn pga sömnbrist, orkar snart inte stå på benen!!!
Ska träffa min gynläkare efter jul....

Jag har fått erbjudande att få köpa en blandning av Jack russel/tax för en billig peng ;)
De är bara 6 veckor ännu... har inte varit och tittat på dem för då är det ju kört.
Har kollat på nätet och sökt på just denna blandning och den verkar inte passa mej :(
Mycket jakt och envishet....
Så det blir inget..
Men det hade verkligen passat mej att få hem en valp nu.... dessutom nästan gratis!!!
Alla våra besparingar är bortblåsta nu.... det blev tomt i börsen när Tomas opererade knät!
Synd att blandningen inte var en annan, då kanske jag hade nappat !?
Jaja...

Nu är kaffet klart;)
Dags att njuta....

6 kommentarer:

  1. Tok Fia....du ska väl inte skaffa en blandras !!!!!! Sluta knapra dom där pillren och lägg dej och sov så du blir som vanligt igen !! Känner att jag nog måste ringa dej..Du vet ju att Grynet väntar smått och renrasiga är dom också !!
    Sov en stund så ringer jag sen !!

    SvaraRadera
  2. Måste nog hålla med L-L....blandras...?!?!
    Jag har tagit sprutan. Inget farligt alls!!
    Lite öm i armen nån dag bara.
    Ha det gott!!
    Kicki

    SvaraRadera
  3. Kära vännen måste också be dig GÅ och SOV !!!!
    Du behöver krafterna till dig själv INTE en valp !!!
    Se dig omkring och mys med de du har ,annars får du ej sova alls ;)
    Valp hinner du skaffa! Rätt valp också .
    Vem vet en Lill Maja kanske ...Hon är så GOOOOOoooo.

    Vad skönt att begravningen är över .
    Skickar en bamse bamse kram
    ta hand om dig vännen .
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Shiiit va tråkiga ni är ;)
    Men ni har nog rätt.... de raserna passar dessutom inte mej!!
    Men hädanefter får jag nog hålla mej till bl.raser... det blir billigare så :)!!

    Jenny: du kanske kan para Maja med en golden
    Då blir det plötsligt 2 av mina favoriter i 1 hund :)?!?!?!?!
    MIllan

    SvaraRadera
  5. Hahaha, du är för rolig Camilla! Du behöver nog sova, verkar det som......
    Ha en skön helg!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Jahhaa det kanske vore nåt ! Men jag vet ej om Robban tål golden så bra ;)
    För det måste behållas en !!!
    Du har ett nobelpris att hämta tjejjen !
    Saknar dig i massor !
    Vart är glöggen ???
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade