Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

onsdag 26 maj 2010

Oj oj o j.... 10 000 gick direkt till bilen!!!!!!!!
Tusan oxå, saker som inte syns.... tänk, det hade kunnat blivit en ny utemöbel,nytt köksbord + stolar, en valp ;) ... och mycket mycket annat som är betydligt roligare än en DRIVKNUT mm mm mm !!!
Jaja.. bara att gilla läget.. utan bil så klarar man sej inte långt heller!!!

Nu är det mycket "ståträning" med Ebba.. och det går riktigt bra :) Hon tycker det är kul och hon viftar så glatt på svansen!!
Hon vill gärna inte att man ställer upp henne... men igår så var hon lika lycklig fast att jag styrde och ställde med henne;)
Åh.. va jag längtar till att springa vänstervarv....

Nu ni.... Jag har ju försökt att gå ner i vikt, och visst har jag kommit igång, men jag har fått testa milkshake från Cambridge och himmel va det börjar rasa!!!!
Man ska dricka soppa eller milkshake 3 ggr per dag... inget annat ( innehåller ALLA näringsämnen som man behöver), man blir så grymt mätt!!!! Men jag äter middag som vanlig och använder bara detta till frukost och lunch!
Eftersom jag får ont i magen och blir uppsvälld när jag äter lite lite kolhydrater så undviker jag det helt nu..... Numera äter jag proteiner och lite fett.
Magen mår bra och jag med den....
Jag vet att detta är lite tramsigt.. men jag måste SNABBT få resultat ,annars tappar jag sug och ork!!!
Nu är snart 6 kilo borta.. mitt sötsug är försvunnet, blir mätt väldigt fort och känner mej inte fullt så trött!!
Till helgen ska vi på fest... då ska jag belöna mej själv med lite snygga kläder ;)

Idag ska jag in till stan för att hämta lite medicin/hjälpmedel till Linus.....Åh herregud, jag har glömt bort vad jag skulle göra!!!!!!
Hade ju tusen saker som jag skulle passa på att uträtta... och nu är det bara borta!!!
Milde tid....

Veterinären tyckte inte att Wilmas haltning är akut.. så nästa vecka får vi komma!!!!
Hon är ju såå mycket bättre.. men jag skulle vilja veta vad som felar henne!!
Ibland ligger hon och "knorrar" (låter) och jag får för mej att hon har ont?!
Men det händer oxå att hon springer .... och brottas med Ebba, rullar sej och sparkar ifrån med det onda benet!
Vi får se....

Jag hoppas NI vet vad ni ska göra idag...
Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Hihi, förvirringen verkar total.
    Jag hoppas du har hittat hem :P
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, gårdagskvällen sov jag bort men i dag är jag ledig!
    Nyss hemma från en härlig regnig skogspromenad med jyckarna!
    Bilar kan man inte var utan och de bara kostar massor...
    Vad du är duktig som har tappat dina kilon. Det skulle jag oxå behöva men....Har du fått ändrat på insulinet nu när du äter så lite kolhydrater?

    Kul att det går bra med att ställa Ebba. Som du vet kommer en med granskande ögon att vara på plats ;)(skojar bara!!!)
    Ser verkligen fram emot att träffa dej!!!!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Sex kilo ... det är inte illa! Jag skulle behöva röra på mig mer, det är inte så mycket i dieten jag kan ändra på.

    Har S. nå'n hund nu för tiden?

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade